Drugie spotkanie Abarth Rally Cup: Łotwa gospodarzem Rajdu Lipawy, zaliczanego do Rajdowych Mistrzostw Europy FIA

2019-05-24, 13:56 aktualizacja : 2019-05-24, 13:57
FCA Polska/Abarth Rally Cup
FCA Polska/Abarth Rally Cup
Trzy samochody rajdowe Abarth 124 stawią się na linii startu wyścigów, z łotewską załogą w składzie Reinis Nitišs i Māris Kulšs, polskimi kierowcami Dariuszem Polońskim i Łukaszem Sitkiem oraz mieszaną załogą złożoną z włoskiego kierowcy Andreą Nucitą i Rumuna Alina Popa. Rajd Lipawy odbywać się będzie w dniach od 24 do 26 maja 2019, na liczącej 859 km trasie z 13 bardzo szybkimi odcinkami specjalnymi i na szutrowej drodze.

Szybki off-roadowy teren Łotwy przygotuje grunt pod drugie spotkanie Abarth Rally Cup, jednomarkowe mistrzostwa, w których w roli gwiazdy wystąpi Abarth 124 rally w ramach prestiżowych Rajdowych Mistrzostw Europy.

Odbywający się od piątku 24 do niedzieli 26 maja 2019 Rajd Lipawy, rozegrany zostanie na trasie charakteryzującej się wyjątkowo szybkimi odcinkami specjalnymi przeprowadzanymi na szutrowym, lecz zbitym terenie, z szybkimi, szerokimi zakrętami, które pozwolą 124 rally zademonstrować swoje umiejętności.

W 2018 roku, nie gdzie indziej jak w rajdzie Lipawy, zwycięstwo włoskiego kierowcy Simone Tempestiniego doprowadziło Abartha 124 rally do zdobycia tytułu Mistrza Europy w ramach International Rally Challenge.

W edycji 2019 startują trzy załogi pochodzące z trzech różnych nacji i z trzech różnych zespołów. Za kierownicą Abartha 124 rally debiutuje Łotysz Reinis Nitišs w parze ze swoim rodakiem Mārisem Kulšsem w samochodzie francuskiego zespołu Milano Racing. Nitišs, który ma duże doświadczenie w rallycrossie, specjalności, w której odniósł wiele sukcesów, takich jak na przykład zwycięstwo w Mistrzostwach Europy w 2013 roku, przed zawodami powiedział: „W rallycrossie nie jesteśmy przyzwyczajeni do napędu na tył, jaki jest w samochodzie Abarth 124 rally i tak naprawdę, moje jedyne doświadczenie z tym napędem wiąże się z gokartami i buggy, którymi ścigałem się na trasach rallycross. To ekscytujące wyzwanie i jestem gotowy. 124 rally to nowy dreszczyk emocji, którego nie mogę się doczekać”.

W swoim drugim wyścigu tego sezonu Polak, Dariusz Poloński z pilotem Łukaszem Sitkiem będą ścigać się samochodem zespołu Rallytechnology. W pierwszym wyścigu, Rajdzie Wysp Kanaryjskich, za kierownicą 124 rally, Poloński zdobył trzecie miejsce w Abarth Rally Cup. Również tutaj, na Łotwie będzie miał swego rodzaju debiut, ponieważ po raz pierwszy będzie ścigał się na odcinkach szutrowych. „W pierwszym wyścigu miałem okazję poznać i docenić osiągi 124 rally na drodze; teraz spróbuję wykorzystać ten wyjątkowy samochód w terenie, starając się uzyskać wynik, który pomoże mi wygrać Abarth Rally Cup” - powiedział Poloński.

Trzecia zapisana załoga to zespół Bernini Rally, w skład którego wchodzą: włoski kierowca Andrea Nucita i Rumunka, Alina Pop. Nucita ma duże doświadczenie za kierownicą Abartha 124 rally. Prowadząc go, pokazał, że jest szybki, wykorzystując jego doskonałe osiągi, i uzyskał już liczne, prestiżowe wyniki. Przed wyścigiem skomentował: „Jestem podekscytowany na myśl o szutrowych odcinkach specjalnych Rajdu Lipawy, w których możemy pokazać, że nasz napęd na tylne koła może być jednocześnie spektakularny i skuteczny”.

Rajd Lipawy rozpoczyna się w portowym mieście nad Morzem Bałtyckim, które nosi taką samą nazwę, w piątek 24 maja o godz. 20:30. Odcinek kwalifikacyjny jest przewidziany tego samego dnia o godzinie 17:00. Pierwszy etap odbędzie się w sobotę 25 maja: start o 11.20 i przyjazd o 20:30. Obejmuje on 5 odcinków specjalnych, w tym 100 km jazdy na czas. Niedziela będzie ostatnim dniem rajdu, obejmując kolejnych 8 odcinków specjalnych (długość etapu jazdy na czas to 106 km). Start przewidziano na godz. 7:45 a przyjazd na metę na 19.05. W sumie zawodnicy przejadą 859 km, z czego 206 km jazdy na czas.

Ranking Pucharu Abarth Rally Cup przed Rajdem Lipawy: 1. Monarri-Chamorro (SPA) 25 punktów; 2. Garcia Perez-Diaz Negrin (SPA) 18; 3. Polonski-Sitek (POL) 15; 4. Nucita-Ferrara (ITA) 12.

Źródło informacji: FCA Polska