Trackhawk Days: emocjonująca jazda na torze za kierownicą Jeepa Grand Cherokee Trackhawk

2019-06-14, 12:46 aktualizacja : 2019-06-14, 12:50
Jeep® Grand Cherokee Trackhawk
Jeep® Grand Cherokee Trackhawk
21 i 22 czerwca 2019, na torze Centrum Doświadczalnego FCA w Balocco, wybrani klienci pochodzący z najważniejszych rynków europejskich, między innymi z Niemiec, Francji, Austrii, Polski, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii, wezmą udział w niezwykłych Trackhawk Days zapewniających emocjonujące wrażenia z jazdy na torze za kierownicą Jeepa Grand Cherokee Trackhawk, najmocniejszego seryjnie produkowanego SUV-a na świecie.

Grand Cherokee Trackhawk będzie dostępny do jazd testowych i prób szybkościowych na torze Alfy Romeo w Balocco. Można będzie także wykonać test przyspieszenia “1/4 mili” (na 400 m) na specjalnym torze, w którym goście będą mogli doświadczyć niezwykłego przyspieszenia Trackhawka podczas ruszania z miejsca, dzięki systemowi kontroli startu Launch Control, oferowanemu w tym modelu w standardzie. System Launch Control imituje zachowanie zawodowego kierowcy w celu optymalizacji osiągów Grand Cherokee Trackhawk, redukując podczas startu moment znoszący w układzie kierowniczym i pomagając kontrolować samochód. Aktywowany za pomocą przycisku umieszczonego na konsoli centralnej, system powala na większe, bardziej regularne przyspieszenie na prostych odcinkach.  

Dla uzupełnienia autentycznych doznań w prawdziwym stylu Jeepa, goście będą mogli przetestować legendarne osiągi modeli 4x4 marki na specjalnym torze off-roadowym w Balocco. Dzięki flocie modeli wyróżniających się specjalnym wyposażeniem do jazdy 4x4 i należących do rodziny Trailhawk, między innymi Renegade, Compass, Cherokee i Grand  Cherokee, a także kultowy Wrangler (w wersjach wyposażenia Sahara i Rubicon), klienci będą poczują mocniejszy dreszczyk emocji podczas crawlingu  i  jazdy terenowej, który wyróżnia styl życia wszystkich prawdziwych pasjonatów marki Jeep. Na torze off-roadowym przygotowano serię przeszkód i specjalnych przejazdów umożliwiających nie tylko wypróbowanie w akcji Wranglera i pozostałych modeli z gamy Jeepa, ale także przetestowanie swoich umiejętności jazdy terenowej przy wsparciu wykwalifikowanych kierowców z Jeep Academy.

Napędzany potężnym doładowanym 6,2-litrowym silnikiem V-8 o mocy 700 KM przy 6000 obr./min i momencie obrotowym 868 Nm przy 4800 obr./min, w połączeniu z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią TorqueFlite, mogącą przekazać potężny moment obrotowy, Trackhawk zapewnia przełomowe osiągi – przyspieszenie od 0 do 100 km/h zaledwie w 3,7 sekundy, maksymalną prędkość 289 km/h i drogę hamowania 100-0 km/h na dystansie 37 m, dzięki nowemu systemowi hamulcowemu Brembo. Światowej klasy dynamika i prowadzenie są dodatkowo podkreślone przez system Selec-Track z pięcioma dynamicznymi trybami oraz zawieszenie z adaptacyjnym systemem tłumienia Bilstein.

Charakteryzujące się agresywnymi, ale i funkcjonalnymi jednocześnie elementami, nadwozie nowego Jeepa Grand Cherokee Trackhawk ma nadkola w kolorze karoserii, tłoczoną pokrywę silnika z podwójnym wlotem powietrza oraz czworokątną końcówkę rury wydechowej. Charakterystyczny siedmioszczelinowy grill „zamykają” adaptacyjne reflektory biksenonowe z otoczką LED. Reflektory Trackhawk wykończone są ekskluzywnym lakierem Gloss Black, podkreślającym jego szlachetny wygląd.

Dopełnieniem nadwozia są obręcze kół z tytanowym wykończeniem o wymiarach 20 x 10 cali, odsłaniające charakterystyczne żółte zaciski hamulcowe Brembo, emblemat „Supercharged” na obu drzwiach przednich oraz „Trackhawk” na pokrywie tylnej - oba mają kontur Liquid Titanium Chrome na czarnym matowym tle.

Inspirowane wyścigami wnętrze zaprojektowano z myślą o zapewnieniu komfortu – wykonane jest ono z najwyższej jakości, miękkich w dotyku materiałów i wzbogacone o ekskluzywne wykończenia w kolorze Light Black Chrome oraz wstawki z włókna węglowego. Deska rozdzielcza ma 7-calowy zestaw wskaźników (DID), z usytuowanym na środku obrotomierzem, a prędkościomierz, który może wskazać nawet 320 km/h znajduje się po lewej stronie zestawu wskaźników. Na centralnej tablicy rozdzielczej znajduje się nowy, 8,4-calowy system Uconnect™ czwartej generacji z Apple CarPlay i Android Auto, a także występująca tylko i wyłącznie w wersji Trackhawk funkcja Performance Pages, która na bieżąco wyświetla osiągi samochodu.

Kabinę pasażerską wzbogacają również siedzenia ze skóry Nappa i zamszu z wyhaftowanym logo „Trackhawk” oraz ekskluzywne wykończenia z metalu, wchodzące w skład pakietu Premium Metal. Inne elementy Premium wnętrza obejmują dostępny w standardzie system aktywnego tłumienia hałasu Active Noise Cancellation, podsufitkę klasy Premium, obszytą skórą deskę rozdzielczą, drzwi oraz podłokietnik, dywaniki podłogowe Berber z emblematem Trackhawk oraz dostępne centrum rozrywki z dwoma ekranami dla pasażerów w drugim rzędzie, umożliwiające odtwarzanie Blu-ray.

W standardzie oferowany jest wysokiej klasy 825-watowy system nagłośnienia Harman Kardon z 19 głośnikami oraz 2 subwooferami.

Legendarne możliwości jazdy 4x4 Jeep są gwarantowane przez najnowocześniejszy układ napędowy 4x4 Quadra-Trac Active z samoblokującym tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu (ELSD) i jednobiegową, aktywną skrzynię rozdzielczą. W skład standardowego wyposażenia Grand Cherokee Trackhawk wchodzi również system zarządzania trakcją Selec-Track z pięcioma dynamicznymi trybami (auto, sport, tor, śnieg i holowanie), pozwalający kierowcy wybrać ustawienia pojazdu najbardziej odpowiednie do jego stylu jazdy i warunków otoczenia, optymalizując osiągi pojazdu na każdej nawierzchni.

Nowy Jeep Grand Cherokee Trackhawk oferuje 65 systemów bezpieczeństwa, w tym kamerę Trailer Hitch Camera View, umożliwiającą uzyskanie podglądu holowanej przyczepy podczas jazdy; tryb Valet umożliwiający dokonanie zindywidualizowanej konfiguracji pojazdu; tempomat adaptacyjny (ACC) z funkcją Stop, zaawansowany system wspomagania hamowania awaryjnego, system wykrywania martwych pól widzenia z systemem wykrywania obiektów na drodze cofania (Rear Cross Path Detection), systemy ostrzegania o zagrożeniu najechania na poprzedzający pojazd (Forward Collision Warning) z autonomicznym hamowaniem, system ostrzegania przed niezamierzonym zjeżdżaniem z pasa ruchu (Lane Departure Warning-Plus) z aktywnym kierowaniem oraz asystenta parkowania przodem i tyłem Park Assist.

Źródło informacji: FCA Polska