Nagrodzone przez ONZ menu „pozytywne dla klimatu” – w 5 restauracjach w Polsce

2019-10-22, 15:38 aktualizacja : 2019-10-22, 15:39
MAX Burgers
MAX Burgers
Firma MAX Burgers, prowadząca sieć ponad 140 restauracji w Szwecji, Norwegii, Danii, Polsce i Egipcie, zdobyła nagrodę ONZ za „pierwsze na świecie menu pozytywne dla klimatu”. W naszym kraju „ekologicznych” burgerów można spróbować w jednym z pięciu lokali MAX – w Gdańsku, Poznaniu, Świętochłowicach, Warszawie lub we Wrocławiu.

Menu pozytywne dla klimatu w przypadku MAX Burgers oznacza, że w wyniku działań podjętych przez firmę udaje się wyeliminować z atmosfery 10 proc. więcej gazów cieplarnianych, niż tych gazów powstaje w toku produkcji żywności oferowanej w restauracjach.

Firma zbadała dokładnie emisję CO2, jaka następuje przy w całym procesie produkcyjnym – od uprawy roślin i hodowli zwierząt, aż po zaserwowanie dania klientowi.

Według Panelu Klimatycznego ONZ, około jedna czwarta światowych emisji CO2 pochodzi z użytkowania gruntów przez rolnictwo oraz procesów wylesiania.

Dlatego aby zrównoważyć negatywny wpływ produkcji potraw na środowisko, MAX Burgers w ciągu ponad 10 lat (2008-2019) sfinansował zasadzenie aż 2 milionów drzew na certyfikowanych plantacjach w Ugandzie w Afryce. Osiągnięto efekt, który można porównać do zniknięcia z dróg na cały rok 255 tys. samochodów.

Zdaniem Niclasa Svenningsena, szefa światowego programu działań na rzecz klimatu w ONZ, „pozytywne dla klimatu menu MAX Burgers można uznać za drogowskaz w stronę bardziej zrównoważonej przyszłości”.

„Umożliwiając klientom lepsze zrozumienie wpływu spożywanej żywności na klimat poprzez mierzenie i redukcję śladu węglowego, sieć restauracji MAX daje przykład skutecznych rozwiązań na rzecz ochrony klimatu” – powiedział Svenningsen.

W 2008 roku MAX został pierwszą na świecie siecią restauracji, która wprowadziła oznaczenia śladu węglowego przy produktach w menu. Ponadto MAX Burgers w 2016 roku pięciokrotnie zwiększył liczbę dań wegetariańskich w ofercie.

„Otrzymana od ONZ nagroda UN Global Climate Action Award motywuje nie tylko nas, ale także inne firmy działające w trosce o środowisko. Kolejnym krokiem jest praca nad globalnym standardem działań pozytywnych dla klimatu” – powiedział Kaj Török, Chief Reputations and Chief Sustainability Officer w MAX Burgers.

„Jako rodzina właścicieli MAX-a mamy nadzieje, że uda nam się zainspirować kolejne firmy do podobnych zmian” – dodał Christoffer Bergfors, Vice President MAX Burgers.

Szwedzka rodzinna firma MAX Burgers jest jedyną europejską firmą wyróżnioną przez ONZ w kategorii „Go Climate Neutral Now”. MAX został nagrodzony za działania na rzecz ochrony środowiska, które są stawiane za wzór rozwiązań dla innych firm.

Działania MAX wpisują się w oficjalne cele zrównoważonego rozwoju ONZ, a firma swój biznes i ofertę do konsumentów opiera właśnie o podejście skoncentrowane na ochronie klimatu i niwelowaniu negatywnych skutków swojej działalności. Motto właściciela MAX Burgers brzmi: „Jeśli jesteśmy częścią problemu, musimy być też częścią rozwiązania”.

Inicjatywa stojąca za nagrodą to Momentum for Change, która jest częścią projektu Global Climate Action w ramach Sekretariatu ds. Zmian Klimatu ONZ. Wszystkie zwycięskie projekty będą prezentowane podczas Konferencji Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu (COP25) w Santiago w Chile w grudniu br.

MAX to najstarsza szwedzka sieć restauracji serwująca burgery. Firma powstała w 1968 r. i do dzisiaj pozostaje własnością założyciela marki i jego rodziny. W 2017 i 2019 roku MAX Premium Burgers zwyciężył w ślepych testach smaku przeprowadzonych we Wrocławiu przez niezależną agencję badawczą Kantar Polska.

Z pierwszego badania wynika, że smak flagowego burgera Frisco wybiera aż 59% respondentów, pokonując tym samym burgery Big Mac z McDonald ’s oraz Whopper z Burger King. Drugie badanie wykazało, że na czekoladowego Shake’a Premium MAX-a postawiło 50% badanych, wyprzedzając Shake’a o smaku czekoladowym sieci McDonald ’s i Shake’a Deluxe Czekolada z KFC.

Obecnie sieć zatrudnia ok. 5500 pracowników w ponad 140 restauracjach na terenie Szwecji, Norwegii, Danii, Polski i Egiptu. Kolejne lokale mają zostać otwarte w Skandynawii, w Polsce i na Bliskim Wschodzie. Obrót firmy w 2018 roku wyniósł 360 mln euro.

Źródło informacji: Centrum Prasowe PAP