Rozwijająca się branża przedsiębiorstw społecznych w Chinach daje możliwości Ujgurom i Tybetańczykom

2019-11-18, 14:02

Hongkong, 18 listopada 2019 r. /PRNewswire/ - Tashi Yangzom, założycielka tybetańskiej marki herbaty NIDUMA i Mewlan Turaq, założyciel marki upominków ujgurskich RUMI, wspólnie tworzą nową niszę na rynku turystyki. Czerpiąc inspirację z chińskiej technologii płatności mobilnej, duo z pomyślnością łączy kultury i religie z biznesem w celu utworzenia jasnego i innowacyjnego modelu przedsiębiorstwa społecznego w celu podniesienia poziomu zatrudnienia wśród miejscowych kobiet i zniesienia ubóstwa.

Idea przedsiębiorstw społecznych narodziła się w Europie w latach 70. Podejście to wniosło znaczący wkład w przemiany w systemach opieki socjalnej, tworzenie miejsc pracy, krzewienie spójności społecznej i budowę kapitału społecznego oraz rozwój lokalny i kultury społecznej. Z czasem przedsiębiorstwa te zaczęły odgrywać coraz ważniejszą rolę w zapewnianiu zrównoważonego rozwoju społecznego.

Dziś w Chinach przedsiębiorstwa społeczne realizują misje na wielu polach, w tym walka z ubóstwem, promocja kultury, edukacja, rozwój społeczności, zatrudnienie i rozwój umiejętności.

Zgodnie z raportem "China Social Enterprise and Social Investment Industry Scanning - Research Report 2019"

• 36,2% przedsiębiorstw społecznych osiągnęło równowagę finansową;

• 20,5% przedsiębiorstw społecznych wygenerowało w 2017 r. nadwyżki.

Wideo - https://mma.prnewswire.com/media/1030486/Short_1115.mp4

Źródło: Universal Media International Co., Ltd

Źródło informacji: PR Newswire