GA-ASI składa zamówienia na modernizację bezzałogowego statku powietrznego Gray Eagle ER

2019-12-13, 10:29 aktualizacja : 2019-12-13, 10:32
General Atomics Aeronautical Systems, Inc.
General Atomics Aeronautical Systems, Inc.
Zwiększone osiągi dzięki usprawnieniom w zakresie awioniki, łączy danych i oprogramowania.

San Diego -- (BUSINESS WIRE) -- Firma General Atomics Aeronautical Systems, Inc. (GA-ASI) we współpracy z armią amerykańską podjęła prace nad usprawnieniem możliwości i przeżywalności na polu walki bezzałogowego statku powietrznego (BSP) MQ-1C ER Gray Eagle Extended Range (GE-ER). Armia udzieliła GA-ASI wielu zamówień w zakresie aktualizacji awioniki, łącz i oprogramowania Gray Eagle ER w celu usprawnienia możliwości operacyjnych BSP w rejonach występowania zagrożeń. Inicjatywa modernizacyjna obejmuje koncepcję otwartej architektury statku powietrznego, która obsługuje oprogramowanie rządowe, a przy tym oferuje zwiększoną niezależność wymaganą do obsługi skalowalnego interfejsu sterowania (SCI) i szybkiej integracji czujników dalekiego zasięgu. Usprawnienia te pozwolą na realizację planu armii amerykańskiej w zakresie operacji wielowymiarowych (Multi-Domain Operations, MDO).

Niniejszy komunikat prasowy zawiera materiały multimedialne. Pełna wersja dostępna jest pod adresem: https://www.businesswire.com/news/home/20191212005204/en/

„Armia inwestuje w system Gray Eagle, ponieważ uzyskuje zwrot z inwestycji w postaci ogromnej poprawy osiągów” – powiedział David R. Alexander, prezes GA-ASI. „GE-ER dostarcza armii amerykańskiej BSP, które dostosowują się do zmieniających się warunków zagrożeń i potrzeb misji z niezrównaną niezawodnością”.

GA-ASI rozstrzygnął ostatnio otwarty konkurs na modernizację łączy danych na platformie. Założenia konkursu na najlepsze w swojej klasie łącze danych obejmowały modułową architekturę z obsługą rządowych interfejsów, zmniejszone rozmiary, wagę i zużycie energii, przy jednoczesnym zwiększeniu niezawodności, łatwości konserwacji i rozszerzalności do przyszłych wymogów MDO. Wśród wybranych producentów znalazły się firmy: L3Harris Technologies, Airbus, Hughes Network Systems, LLC i Ramona Research, Inc. Zmodernizowane łącze danych nie tylko oferuje zwiększone możliwości, ale także wiąże się z obniżeniem kosztów względem obecnego rozwiązania.

Zdjęcia Gray Eagle ER w wysokiej rozdzielczości dostępne są dla wybranych mediów figurujących w wykazie kontaktów medialnych GA-ASI.

GA-ASI

Firma General Atomics Aeronautical Systems, Inc. (GA-ASI), będąca jednostką stowarzyszoną General Atomics, to czołowy projektant i producent sprawdzonych i niezawodnych systemów dla zdalnie sterowanych statków powietrznych (RPA), radarów oraz układów elektrooptycznych i powiązanych z nimi technologii wojskowych, w tym urządzeń z serii Predator® i wielofunkcyjnych radarów Lynx®. Mając na swoim koncie łącznie 6 mln godzin w powietrzu, samoloty oferowane przez GA-ASI zapewniają zdolność operacyjną i wytrzymałość w oparciu o zintegrowane czujniki i technologie łączności niezbędne do realizacji długich lotów oraz nadzorowania sytuacji i szybkiego reagowania. Firma zajmuje się także produkcją różnego rodzaju naziemnych stacji sterowania (GCS) i oprogramowania do sterowania pracą czujników oraz analizy obrazu, a także oferuje szkolenia i materiały dla pilotów oraz opracowuje anteny zbudowane z metamateriałów. Więcej informacji na stronie internetowej www.ga-asi.com.

Predator i Lynx to zarejestrowane znaki towarowe General Atomics Aeronautical Systems, Inc.

Wersja źródłowa informacji na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20191212005204/en/

Źródło: General Atomics Aeronautical Systems, Inc.

KONTAKT

Steven Henden

General Atomics Aeronautical Systems, Inc.

tel. +1 (858) 524-8101

e-mail: ASI-MediaRelations@ga-asi.com

Źródło informacji: Business Wire

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.