PE: zgłoś się do Europejskiej Nagrody dla Młodzieży im. Karola Wielkiego 2022

2022-01-13, 16:51 aktualizacja: 2022-01-13, 17:00
Fot. Parlament Europejski
Fot. Parlament Europejski
Masz 16-30 lat? Pracujesz nad projektem o wymiarze europejskim? Zaaplikuj o Europejską Nagrodę dla Młodzieży im. Karola Wielkiego 2022 i zdobądź środki na rozwój swojej inicjatywy – zachęca Parlament Europejski.

Europarlament oraz Fundacja Międzynarodowej Nagrody im. Karola Wielkiego w Akwizgranie co roku przyznają Europejską Nagrodę dla Młodzieży im. Karola Wielkiego projektom realizowanym przez młodych ludzi, które wspierają porozumienie między ludźmi z różnych krajów europejskich. Od 2008 r. o nagrodę ubiegało się ponad 4250 projektów.

Projekty na 2022 r. można zgłaszać do 13 lutego br. (do 23:59 czasu środkowoeuropejskiego) - link do formularza zgłoszeniowego.

Trzy zwycięskie projekty zostaną wyłonione spośród 27 projektów nominowanych przez narodowe jury w każdym państwie członkowskim. Ogłoszenie zwycięzców krajowych nastąpi do 20 marca, a ocena przez europejskie jury będzie się odbywać od 20 marca do 11 kwietnia. Nagroda za najlepszy projekt wynosi 7500 euro, za zajęcie drugiego miejsca – 5000 euro, a za trzecie – 2500 euro.

Jeśli sytuacja związana z pandemią COVID-19 na to pozwoli, przedstawiciele 27 zwycięskich projektów krajowych zostaną zaproszeni na uroczystość wręczenia nagród, która odbędzie się w Akwizgranie (Niemcy) 24 maja.

Aby móc ubiegać się o nagrodę, projekty muszą spełniać następujące kryteria: propagować wzajemne zrozumienie na szczeblu europejskim i międzynarodowym, wspierać budowanie wspólnego poczucia europejskiej tożsamości i integracji, proponować wzorce postępowania dla młodych ludzi w Europie oraz dawać praktyczne przykłady współżycia Europejczyków jako jednej wspólnoty.

Więcej informacji na stronie nagrody. Pytania można wysyłać na adres: youth@ep.europa.eu. Do dyskusji w mediach społecznościowych można dołączyć używając hashtagu #ECYP2022.

W 2021 r. pierwszą nagrodę otrzymał czeski projekt Fakescape, który wykorzystuje gry do uczenia młodych ludzi krytycznego myślenia i wykrywania fałszywych informacji.

kic/

 

 

 
 

Materiał powstał w ramach projektu EuroPAP News, realizowanego przez Polską Agencję Prasową przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej za pośrednictwem dotacji Parlamentu Europejskiego.