Prowadzisz biznes online? Dowiedz się, jak skuteczniej pozyskiwać klientów dzięki SXO

2022-07-01, 16:52 aktualizacja : 2022-07-01, 16:54
Pixabay
Pixabay
Walka o klienta nie jest już tak prosta jak jeszcze kilkanaście lat temu. Znaczenie marketingu znacznie wzrosło, ponieważ cena nie jest już jedynym kluczowym czynnikiem decydującym o zakupie. Firmy zwiększają budżet na działania promujące markę i produkty oraz śledzą trendy, które pozwalają wyprzedzić konkurencję. Istotnym miejscem obecności biznesu jest internet. To właśnie on odpowiada za wzbudzanie potrzeby zakupowej w kliencie, pozwala pozyskiwać informacje i opinie o produktach, a także ostatecznie prowadzi do finalizacji zakupu. Często użytkownicy internetu zaczynają poszukiwania od wyszukiwarki internetowej, jednak tam są już wszyscy. W jaki sposób zwiększyć szansę na to, aby klient dokonał zakupu właśnie u nas lub po prostu przeszedł na naszą stronę? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć w artykule.

Nie ma Cię w internecie? Nie istniejesz

Często ścieżka zakupowa rozpoczyna się od wpisania nazwy produktu lub firmy w Google. Użytkownikowi wówczas ukazują się wyniki wyszukiwania, które najtrafniej pasują do zapytania. W pierwszej kolejności od góry widać reklamy płatne odpowiadające na potrzebę. Poniżej dopiero widoczne są wyniki organiczne. Jednak dlaczego dzieje się tak, że niektóre strony są wyżej niż inne? Wszystko zależy od pozycjonowania danej strony internetowej. Im lepiej zoptymalizowana witryna, nasycona słowami kluczowymi oraz dostosowana do wymagań wyszukiwarki, tym większa szansa, że pojawi się ona wyżej jako wynik wyszukiwania, który najlepiej odpowiada na zapytanie wpisane przez użytkownika. Natomiast skąd Google wie, które strony są tymi „najlepszymi”? Każdego dnia roboty wyszukiwarek skanują wszystkie strony internetowe i na tej podstawie zbierają dane i indeksują w swoich zasobach. Dlatego właśnie wiele firm uważa, że SEO (czyli pozycjonowanie) jest bardzo ważną częścią ich działań marketingowych. Wyższa pozycja w wyszukiwarce oznacza większą szansę na kliknięcie przez użytkownika. Zatem można zadać pytanie, czy w takim razie nie lepiej zainwestować w reklamę płatną. Oczywiście działania pozycjonerskie nie wykluczają stosowania reklam płatnych, jednak jest to temat na osobny artykuł. Jak zacząć działania SEO? Pierwszym krokiem powinien być rzetelny audyt witryny przeprowadzony przez specjalistów. Przykładem jest agencja SEO Grupa iCEA, która na swoim koncie ma setki przeprowadzonych audytów dla klientów z różnych branż (więcej o tym przeczytasz tutaj: https://sxo.pl/audyt-sxo). Eksperci Grupa iCEA wiedzą, że rzetelna analiza jest najważniejszym fundamentem skutecznej strategii SEO.

Jak pozycjonować stronę internetową?

Google na ten temat podaje bardzo ogólne wytyczne, ponieważ klarowne kryteria pozycjonowania strony na najwyższych pozycjach nie są jawne. Przewiduje się, że istnieje nawet 1000 czynników, które mogą wpływać na rankowanie stron w wyszukiwarce. SEO jest długotrwałym procesem – nie da się zająć wysokiej pozycji z dnia na dzień (kliknij po więcej informacji: https://sxo.pl/pozycjonowanie-warszawa). Niezbędna jest systematyczna praca nad elementami, które mogą wpłynąć na nasze miejsce w wynikach wyszukiwania. Istotne jest SEO on-site i off-site.

Pierwszym, bardzo ważnym czynnikiem rankingowym są treści. Nie mogą być one przypadkowe. Google zwraca uwagę na ich wartość oraz optymalizację. Niezbędne jest pisanie poprawnym językiem wraz z odpowiednim stosowaniem słów kluczowych. Na dodatek znaczenie ma formatowanie tekstów oraz nagłówki. Istotna jest również kwestia linkowania. Linkowanie zewnętrzne oraz wewnętrzne to elementy, o których nie można zapominać podczas optymalizacji. Sama budowa strony, szybkość jej ładowania oraz użyteczność to także bardzo ważne elementy, które są czynnikami rankingowymi.

Dlaczego użyteczna strona jest tak ważna?

Jeżeli użytkownik zdecyduje się przejść na naszą stronę wcale nie oznacza to, że zostanie naszym klientem. Strona internetowa musi być przyjazna i intuicyjna. Jej budowa powinna przeprowadzać potencjalnego klienta przez kolejne etapy ścieżki zakupowej. Kluczowym powinno być zapewnienie użytkownikowi jak najlepszych doświadczeń. Tym zagadnieniem zajmuje się dziedzina UX, czyli user experience, które obejmuje wrażenia oraz reakcje internautów na daną witrynę internetową. Rozmieszczenie menu czy przycisków wzywających do działania może zadecydować o tym, czy zakup zostanie sfinalizowany.

Jak widać, SEO nie wystarczy, aby odnieść sukces. Kluczem do niego powinna być synergia działań SEO i UX, która nazywana jest SXO (dowiedz się więcej: sxo.pl). Jest to stosunkowo nowe pojęcie, które ma na celu maksymalizować konwersję. Przykładowo, odpowiednio wdrożona strategia SXO pozwala przyciągnąć na stronę więcej wartościowego ruchu osób, które mają największą szansę skonwertować. Wiedzą o tym eksperci z Grupa iCEA, którzy na swoim koncie mają już setki przeprowadzonych kampanii SXO dla firm z różnych branż. Dlatego właśnie patrząc na marketing, potrzeba szerokiej perspektywy, a nie traktowania poszczególnych dziedzin jako odrębnych bytów. Tylko holistyczne podejście będzie przynosiło efekty w perspektywie długoterminowej. Co o tej usłudze mówią eksperci? Anna Witkowska, SEO Specialist z agencji Grupa iCEA dodaje:

„W biznesie online punktem wyjścia powinno być zrozumienie potrzeb użytkownika i zastanowienie się czy to, czego szuka, znajdzie w prosty sposób na naszej stronie. Istotna jest także kwestia treści nasyconych słowami kluczowymi, które są wartościowe dla użytkowników i trafiają tematycznie do potencjalnie zainteresowanej grupy odbiorców. Skoro częścią SXO jest doświadczenie, to równie ważnym elementem jest optymalizacja strony internetowej. Dobrze zbudowana witryna pod kątem technicznym to nie wszystko – liczy się przyjazność, intuicyjność oraz wygoda użytkownika”.

Więcek na: https://sxo.pl

Źródło informacji: Grupa iCEA

Źródło informacji: Grupa iCEA

Uwaga: Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną.