Artykuły biurowe - wczoraj i dziś

2022-09-29, 09:09 aktualizacja : 2022-09-29, 09:10
Adobe Stock
Adobe Stock
Chociaż obecnie trwamy w erze cyfryzacji, gdzie większość dokumentów i danych przechowujemy na dyskach twardych komputerów, a podpisanie umowy z klientem nie wymaga fizycznej obecności w biurze żadnej ze stron, nie od zawsze tak było. Wcześniej wyłącznie dokument w wersji papierowej posiadał wartość, a firmy skrupulatnie pilnowały, by w kluczowym momencie nie zabrakło długopisu, tonera czy papieru do drukarki. Czasy się zmieniają, jednak liczne przedsiębiorstwa nie wyobrażają sobie funkcjonować bez pewnych artykułów biurowych. Które z nich są ponadczasowe?

Artykuły biurowe do przechowywania dokumentów

Bez względu na to, czym dana firma się zajmuje, bez dwóch zdań powinna się zaopatrzyć w artykuły biurowe pomagające utrzymać porządek w papierach. Świetnie do tego sprawdzą się segregatory, pudła archiwizacyjne, a także koszulki i pojemniki na dokumenty. Nawet jeśli młodym przedsiębiorcom na początku kariery mogłoby się wydawać, że to zbędne, prędzej czy później dojdzie do momentu, w którym sterta papierów zacznie rosnąć i trzeba będzie je w końcu uporządkować.

Archiwizacja dokumentów to bardzo ważny proces w każdej firmie. Przechowywanie cennych akt, baz danych klientów i umów w komputerze jest wygodne, jednak nie niezawodne. Urządzenia elektroniczne mogą się popsuć, a my w efekcie możemy stracić najważniejsze owoce naszej pracy. Warto posiadać papierowe kopie swoich dokumentów, chociażby ze względów bezpieczeństwa.

Drobne artykuły biurowe niezbędne do codziennej pracy

Z reguły to te najmniejsze artykuły biurowe odgrywają największą rolę w codziennej pracy. Choć zwykle nie myśli się o nich w ten sposób, większość osób docenia ich użyteczność w momencie, gdy się skończą. Mowa tutaj o takich akcesoriach, jak spinacze i klipsy biurowe, taśma klejąca, długopisy, zszywacze, markery, dziurkacze, a w niektórych przypadkach także pinezki i magnesy. Rozmiar tych artykułów biurowych jest niewielki, jednak ich użyteczność - ogromna. Bezapelacyjnie powinny znaleźć się w każdym biurze.

Drobne artykuły biurowe niestety mają to do siebie, że lubią się gubić. Z tego względu warto każdemu z pracowników zagwarantować specjalny organizer lub przybornik na biurko, który pomoże utrzymać wszystkie akcesoria w jednym, łatwo dostępnym miejscu i pozwoli uniknąć lustrowania szuflad w poszukiwaniu jednej, drobnej rzeczy.

Nowoczesne artykuły biurowe

Możemy nie być fanami klasyki, jednak wciąż potrzebować podstawowych artykułów biurowych na swoim wyposażeniu. Co w takim wypadku? Co gdy chcemy stworzyć nowoczesną przestrzeń dla naszych pracowników, jednocześnie nie rezygnując z funkcjonalności standardowych akcesoriów biurowych?

Na szczęście dla wszystkich miłośników modnych wnętrz, na rynku dostępne są designerskie artykuły biurowe, które idealnie wpasowują się w standardy obecnych czasów. Liczni producenci oferują szeroki wybór akcesoriów o unikalnym wyglądzie, dzięki czemu nie ma problemu z dopasowaniem ich do nowocześnie urządzonych wnętrz. Co więcej, niekiedy zestaw takich designerskich akcesoriów biurowych stanowi ozdobę samą w sobie. To zatem wygląd i użyteczność w jednym.

Źródło informacji: Biuronimo.pl 
 

Źródło informacji: Biuronimo.pl 

Uwaga: Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną.