New York Times wycofuje się ze współpracy z Apple News

2020-06-30, 11:48 aktualizacja : 2020-06-30, 11:57
Amerykański dziennik poinformował, że zrezygnował z zamieszczania swoich treści na platformie Apple News argumentując, że serwis nie spełnił jego oczekiwań odnośnie możliwości bezpośredniego dotarcia do szerszej grupy czytelników i zdobycia nowych subskrybentów.

New York Times wycofał swoje artykuły z platformy newsowej dostępnej dla użytkowników sprzętu Apple. Dziennik tłumaczy swoją decyzję tym, że wbrew oczekiwaniom nie udało mu się zbudować za pośrednictwem serwisu szerszej bazy czytelników ani przyciągnąć nowych subskrybentów. Gazeta przyznała, że miała nadzieję, że publikacje za pośrednictwem Apple News sprawią, że internauci w poszukiwaniu "jakościowego dziennikarstwa" zaczną korzystać bezpośrednio z aplikacji NYT, tak się jednak nie stało.

"Podstawą zdrowej współpracy pomiędzy NYT i platformami jest założenie, że będą one odsyłać czytelników bezpośrednio do źródła, gdzie publikowane są treści. Nasze partnerstwo z Apple News nie spełniło jednak tych parametrów" - napisała w oświadczeniu do pracowników dyrektor operacyjna NYT, Meredith Kopit Levien. Dodała jednak, że rezygnacja z partnerstwa z Apple News nie będzie miała dużych konsekwencji finansowych dla firmy i że NYT nadal zamierza współpracować z Apple, ale już w innej formie np. w ramach aplikacji mobilnych czy przy tworzeniu podcastów.

Rzecznik Apple powiedział, że NYT oferował w serwisie Apple News "jedynie kilka artykułów dziennie" i zapewnił, że firma nie zamierza rezygnować z dostarczania użytkownikom rzetelnych wiadomości, pochodzących od tysięcy światowych wydawców.

"Zależy nam na tym, żeby wspierać jakościowe dziennikarstwo za pośrednictwem sprawdzonego modelu biznesowego" - dodał rzecznik koncernu.

Platforma Apple News powstała pod koniec 2015 r. i dzisiaj ma około 125 mln użytkowników. Koncern współpracuje m.in. z takimi tytułami jak The Wall Street Journal, The Los Angeles Times, Vanity Fair czy Wired.

Nowojorski dziennik jest jedną z pierwszych dużych organizacji medialnych, które zrezygnowały z partnerstwa z Apple. W ubiegłym miesiącu NYT poinformował, że przekroczył liczbę 6 mln subskrybentów. (PAP)

jowi/ mam/