Trzykrotny wzrost udziału Huaweia w rynku smartwatchy w Polsce

2020-07-29, 15:02 aktualizacja : 2020-07-29, 16:00
Ponad trzykrotnie wzrósł udział Huaweia w rynku smartwatchy w Polsce – w pierwszej połowie roku wyniósł on 35,3 proc. w ujęciu ilościowym wobec 11,2 proc. w tym samym okresie przed rokiem, wynika z danych GfK Polonia.

W samym czerwcu, udział rynkowy Huawei sięgnął 40,7 proc. wobec 26,8 proc. w grudniu zeszłego roku. Znaczący wzrost widać także w przypadku ujęcia wartościowego – w pierwszej połowie tego roku udział Huawei sięgnął 23 proc. wobec 9,2 proc. przed rokiem. W samym czerwcu udział Huawei wyniósł 28,4 proc. wobec 18,4 proc. w grudniu zeszłego roku, wynika z danych GfK Polonia.

Do dobrych wyników sprzedażowych Huaweia przyczyniło się wprowadzenie nowej serii smartwatchy Huawei Watch GT2 w dwóch rozmiarach koperty oraz wprowadzonego do sprzedaży w kwietniu br. przeznaczonego dla sportowców modelu GT2e. Firma zapewnia, że jej nowe smartwatche pracują na jednym ładowaniu baterii nawet dwa tygodnie. Poza tym wszystkie modele są wyposażone w funkcje monitorowania snu i tętna, umożliwiają też odbieranie i wykonywanie rozmów telefonicznych oraz odtwarzanie muzyki bezpośrednio ze smartwatcha. Dodatkowo model GT2e został wyposażony w sto trybów sportowych pozwalających na jeszcze dokładniejsze mierzenie aktywności fizycznej oraz nową funkcję pomiaru saturacji krwi.

Firma poinformowała, że poprzednia seria smartwatchy Huawei – Watch GT – w ciągu roku od premiery sprzedała się na świecie w liczbie trzech milionów.(PAP)

mam/