Amazon Prime Day przesunięty na 13 i 14 października

2020-09-28, 12:55 aktualizacja : 2020-09-28, 14:20
Największa doroczna wyprzedaż produktów na platformie Amazon, w tym sprzętów elektronicznych, odbędzie się w dn.13-14 października. Wydarzenie, które co roku organizowane jest w lipcu, musiało zostać przesunięte z powodu pandemii COVID-19.

Amazon Prime Day rozpocznie się 13 października o północy i potrwa do 14 października. Jak poinformował koncern Jeffa Bezosa w poniedziałek, posiadacze subskrypcji Amazon Prime otrzymają dostęp do "ponad miliona produktów z każdej kategorii", w tym zabawek, sprzętów AGD i elektroniki. Akcja ma na celu przyciągnięcie nowych subskrybentów, promocję produktów i usług Amazona oraz podbicie wyników sprzedażowych.

Coroczna wyprzedaż organizowana jest przez koncern od 2015 r. i zazwyczaj odbywa się w lipcu. Tym razem jednak wydarzenie musiało zostać przesunięte ze względu na pandemię COVID-19, która zmusiła firmę do ograniczenia usług jedynie do realizowania kluczowych zamówień.

Na rynku już od pewnego czasu spekulowano, że Amazon Prime Day może zostać zaplanowany w połowie października. Tym bardziej, kiedy wyszło na jaw, że firma zaapelowała do pracowników, żeby akurat w tym terminie nie brali urlopów oraz wstrzymała te już przyznane. Amazon poinformował też, że zanim zdecydował się ogłosić datę wydarzenia, skonsultował ją najpierw z zespołami nadzorującymi pracę magazynów i centrów dystrybucji firmy na całym świecie.

"Przez kilka ostatnich miesięcy przygotowywaliśmy nasze magazyny do tego, żeby zapewnić bezpieczne warunki pracy naszym pracownikom. Uznaliśmy, że połowa października to odpowiedni termin, żeby zorganizować Prime Day" - powiedział amerykańskiej stacji CNBC Jamil Ghani, wiceprezes Amazon Prime.

Zdaniem ekspertów zorganizowanie przez Amazona Prime Day w październiku oznacza, że tegoroczne wyprzedaże rozpoczną się znacznie wcześniej, niż w ubiegłych latach. Zazwyczaj Amazon i inni sprzedawcy ruszali z promocjami w listopadzie, w okolicach tzw. Czarnego Piątku (wypadającego dzień po ruchomym amerykańskim Święcie Dziękczynienia). Tymczasem niektóre firmy planują obniżki już na październik. Wciąż nie wiadomo jednak, na ile konsumenci będą chętni wziąć udział w wyprzedażach, tym bardziej że w wyniku pandemii wiele osób straciło pracę, a znaczna część klientów ogranicza zakupy jedynie do najpotrzebniejszych artykułów.

"Myślę, że chociaż wiele rzeczy zmieniło się w 2020 r., to nadal niektóre pozostały niezmienne i Prime Day spotka się z zainteresowaniem klientów. Jedni będą kupowali dla siebie, inni będą szukali możliwości zdobycia tańszych prezentów już na święta" - powiedział wiceprezes Amazon Prime. (PAP)

jowi/ mk/