Amazon wprowadza w swoich sklepach opcję płatności przez odcisk dłoni

2020-09-29, 12:21 aktualizacja : 2020-09-29, 13:16
Od wtorku klienci stacjonarnych sklepów samoobsługowych Amazon Go mogą płacić za zakupy oraz dokonywać innych transakcji za pomocą skanu swojej dłoni. Koncern chce udostępniać swoją technologię również zewnętrznym firmom.

Nowa usługa Amazon One od wtorku dostępna jest w dwóch w pełni samoobsługowych marketach Amazon Go w Seattle. Klienci sklepu mogą zeskanować na miejscu odcisk swojej dłoni i powiązać go ze swoim unikalnym kontem w sklepie, w tym z kartą kredytową. W ten sposób przy kolejnych zakupach klient będzie musiał jedynie zeskanować swoją dłoń przy bramkach prowadzących do sklepu, żeby móc dokonywać transakcji. Zakupy w marketach Amazon Go z zasady odbywają się bez udziału kasjerów, za to z systemem kamer i czujników oraz oprogramowaniem, które przy wyjściu automatycznie obciąża konta klientów.

Koncern chce udostępnić swoją technologię także zewnętrznym firmom i zapewnia, że Amazon One może posłużyć identyfikacji konsumentów w wielu sytuacjach. Rozwiązania ma nie tylko ułatwić dokonywanie płatności, ale także pomóc w realizowaniu "codziennych aktywności". Jak wskazuje firma Jeffa Bezosa, z odciskiem dłoni powiązać można także karty lojalnościowe posiadane przez daną osobę lub zweryfikować jej tożsamość przy wejściu do biura czy na imprezy masowe, jak mecze na stadionie. Odcisk dłoni miałby zatem zastąpić m.in. konieczność kupowania biletów lub posiadania imiennych identyfikatorów.

Firma zapowiedziała, że najbliższych miesiącach technologia Amazon One zostanie udostępniona także w należących do koncernu samoobsługowych sklepach osiedlowych. (PAP)

jowi/ mk/