O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Ekspert: myślę, że po opinii TSUE jak zwykle bankom nic się nie stanie

Jak zwykle przy każdym wyroku banki mówią, że będą miały gigantyczne problemy, po czym zarabiają po kilkanaście miliardów rocznie, więc myślę, że jak zwykle bankom nic się nie stanie. Kwestia, żeby działały zgodnie z prawem - skomentował opinię rzecznika TSUE prezes stowarzyszenia SBB Arkadiusz Szcześniak.

Arkadiusz Szcześniak, Fot. PAP/Piotr Nowak
Arkadiusz Szcześniak, Fot. PAP/Piotr Nowak

"Jesteśmy jeszcze w siedzibie Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w Luksemburgu, gdzie przed kilkunastoma minutami zapadła  opinia rzecznika, który stwierdził, że w pozwach o wynagrodzenie za korzystanie z kapitału nie należy się bankom, ale może należeć się ono konsumentom" - powiedział w czwartek podczas rozmowy online z PAP.PL prezes stowarzyszenia Stop Bankowemu Bezprawiu Arkadiusz Szcześniak.

Podkreślił, że jest to "bardzo ważna wiadomość".
"Szczególnie dla tych którzy zostali pozwani przez bank, ale również dla tych konsumentów którzy myślą dopiero o tym, żeby bank pozwać. Nie mają się czego obawiać jeżeli zapadnie w przeciągu kilku miesięcy taki sam wyrok" - wyjaśnił.

Zapytany o to, jakich reakcji spodziewa się ze strony bankowej, odpowiedział, że "jak zwykle przy każdej zmianie ustawy, przy każdym wyroku banki mówią, że będą miały gigantyczne problemy".
"Po czym – tak jak ostatnio były publikacje – zarabiają po kilkanaście miliardów rocznie zysku netto, więc myślę, że jak zwykle bankom nic się nie stanie. Kwestia żeby działały zgodnie z prawem, to wtedy też nie będą musiały oddawać w przyszłości takich kwot" - podsumował Szcześniak.

W czwartek opublikowana została opinia rzecznika generalnego Trybunału Sprawiedliwości UE Michaela Collinsa o uznaniu umowy kredytu hipotecznego za nieważną ze względu na nieuczciwe warunki, konsumenci mogą dochodzić względem banków roszczeń wykraczających poza zwrot świadczeń pieniężnych. Sprawa dotyczy frankowiczów z Polski.

Autorki: Monika Rutke, Agnieszka Gorczyca

kgr/
 

Zobacz także

  • Fot. PAP MediaRoom/ P. Werewka
    Fot. PAP MediaRoom/ P. Werewka

    Alior Bank przyspiesza transformację: 1300 osób w nowym, zwinnym modelu pracy

  • ING Bank Śląski/Michał Bolesławski - prezes ING Banku Śląskiego
    ING Bank Śląski/Michał Bolesławski - prezes ING Banku Śląskiego

    ING Bank Śląski ogłasza nową długoterminową strategię „ING. W rytmie życia”

  • Nawet 4200 zł premii dla przedsiębiorców z iKontem Biznes w Alior Banku

  • Bank Santander (zdjęcie ilustracyjne). Fot. PAP/Leszek Szymański
    Bank Santander (zdjęcie ilustracyjne). Fot. PAP/Leszek Szymański

    Policja: za działaniami wymierzonymi w klientów banku Santander stoi kilka osób

Serwisy ogólnodostępne PAP