O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Na pieczywo wydajemy coraz więcej. I zmieniamy nasze zwyczaje

Do naszych koszyków trafiają już nie tylko chleb, bagietki i kajzerki, ale także bułki do hot-dogów czy hamburgerów. W 2024 r. kupiliśmy 1,2 mln ton pieczywa - pisze we wtorek "Rzeczpospolita".

Bułki Kajzerki.  Fot. PAP/Łukasz Gągulski
Bułki Kajzerki. Fot. PAP/Łukasz Gągulski

Jak zaznacza gazeta, szeroko rozumianą kategorię pieczywa (oprócz chleba czy bułek obejmującą także pieczywo chrupkie czy do hot-dogów) w 2024 r. choć raz kupiło 99,9 proc. polskich gospodarstw domowych. Tak wynika z danych YouGov CP Poland, które "Rz" poznała pierwsza. Wskazano także, że każde gospodarstwo kupiło coś z tej kategorii ponad 119 razy i wydało na ten cel średnio ponad 890 zł.

"Spośród analizowanych segmentów największą popularnością cieszył się chleb i bułki, zakupów takich produktów dokonało ponad 99,6 proc. nabywców. W dalszej kolejności chleb chrupki z ponad 63 proc. oraz chleb tostowy, który kupiło 60 proc." – powiedział dziennikowi Grzegorz Mech z YouGov CP Poland.

"W ujęciu ilościowym absolutnym liderem jest chleb i bułki, ten segment stanowi bez mała 95 proc. zakupów. Chleb tostowy zajmuje drugą pozycję, z udziałami na poziomie 4 proc., a udziały chleba chrupkiego i pieczywa do hot-dogów oraz hamburgerów są poniżej 1 proc." – wyjaśnił Mech.

"Rz" zwróciła uwagę, że "rynek pieczywa w ostatnich latach zmienia się, panuje wręcz moda na ograniczanie spożycia pieczywa, choć na razie w danych rynkowych mocno tego nie widać". W artykule wskazano także, że "pieczywo to często kupowana kategoria, ale jednocześnie najczęściej wyrzucana".(PAP)

akr/ jpn/kgr/
 

Zobacz także

  • Black Friday (zdjęcie ilustracyjne). Fot. EPA/WILL OLIVER
    Black Friday (zdjęcie ilustracyjne). Fot. EPA/WILL OLIVER

    W Black Friday coraz częściej zwracamy uwagę na faktyczną wartość produktu i jakość

  • Jarmark bożonarodzeniowy Fot. PAP/Art Service
    Jarmark bożonarodzeniowy Fot. PAP/Art Service

    Świąteczna wydatki. Ile planujemy przeznaczyć w tym roku?

  • Black Friday. Fot. PAP/Marian Zubrzycki
    Black Friday. Fot. PAP/Marian Zubrzycki

    Raport: blisko połowa klientów uważa, że promocje w Black Friday są atrakcyjne

  • Witryna sklepowa na Black Friday Fot. PAP/Marian Zubrzycki
    Witryna sklepowa na Black Friday Fot. PAP/Marian Zubrzycki

    Black Friday kusi coraz mniej? Badani przekonani o manipulacjach

Serwisy ogólnodostępne PAP