O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Na pieczywo wydajemy coraz więcej. I zmieniamy nasze zwyczaje

Do naszych koszyków trafiają już nie tylko chleb, bagietki i kajzerki, ale także bułki do hot-dogów czy hamburgerów. W 2024 r. kupiliśmy 1,2 mln ton pieczywa - pisze we wtorek "Rzeczpospolita".

Bułki Kajzerki.  Fot. PAP/Łukasz Gągulski
Bułki Kajzerki. Fot. PAP/Łukasz Gągulski

Jak zaznacza gazeta, szeroko rozumianą kategorię pieczywa (oprócz chleba czy bułek obejmującą także pieczywo chrupkie czy do hot-dogów) w 2024 r. choć raz kupiło 99,9 proc. polskich gospodarstw domowych. Tak wynika z danych YouGov CP Poland, które "Rz" poznała pierwsza. Wskazano także, że każde gospodarstwo kupiło coś z tej kategorii ponad 119 razy i wydało na ten cel średnio ponad 890 zł.

"Spośród analizowanych segmentów największą popularnością cieszył się chleb i bułki, zakupów takich produktów dokonało ponad 99,6 proc. nabywców. W dalszej kolejności chleb chrupki z ponad 63 proc. oraz chleb tostowy, który kupiło 60 proc." – powiedział dziennikowi Grzegorz Mech z YouGov CP Poland.

"W ujęciu ilościowym absolutnym liderem jest chleb i bułki, ten segment stanowi bez mała 95 proc. zakupów. Chleb tostowy zajmuje drugą pozycję, z udziałami na poziomie 4 proc., a udziały chleba chrupkiego i pieczywa do hot-dogów oraz hamburgerów są poniżej 1 proc." – wyjaśnił Mech.

"Rz" zwróciła uwagę, że "rynek pieczywa w ostatnich latach zmienia się, panuje wręcz moda na ograniczanie spożycia pieczywa, choć na razie w danych rynkowych mocno tego nie widać". W artykule wskazano także, że "pieczywo to często kupowana kategoria, ale jednocześnie najczęściej wyrzucana".(PAP)

akr/ jpn/kgr/
 

Zobacz także

  • Galeria handlowa Fot. PAP/Paweł Supernak
    Galeria handlowa Fot. PAP/Paweł Supernak

    Świąteczne wydatki - trzy czwarte Polaków planuje je ograniczyć. Badanie

  • Stół wigilijny Fot. PAP/Łukasz Gągulski
    Stół wigilijny Fot. PAP/Łukasz Gągulski

    Kwoty przewidziane przez Polaków na świąteczne zakupy spożywcze są wyższe niż zeszłym roku

  • Galeria handlowa Złote Tarasy w Warszawie. Fot. PAP/Paweł Supernak
    Galeria handlowa Złote Tarasy w Warszawie. Fot. PAP/Paweł Supernak

    W niedzielę sklepy będą otwarte

  • Galeria handlowa. Zdjęcie ilustracyjne. Fot. PAP/Paweł Supernak
    Galeria handlowa. Zdjęcie ilustracyjne. Fot. PAP/Paweł Supernak
    Specjalnie dla PAP

    Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Serwisy ogólnodostępne PAP