Innowacyjne rozwiązanie polskiego start-upu – w ofercie PKO BP dla przedsiębiorców
Bank PKO BP uruchomił nowe rozwiązanie dla sklepów i punktów usługowych, które pozwala przedsiębiorcom na prowadzenie programu lojalnościowego z wykorzystaniem standardowych kart płatniczych wydawanych przez banki, czyli bez konieczności wydawania własnych kart dla klientów. „Jest to nowa technologia, wcześniej niedostępna dla biznesu” – powiedziała PAP Anna Podgórska, p.o. dyrektora Departamentu Klientów MŚP w PKO Banku Polskim.
Rozwiązanie opracował polski start-up ZenCard, który został przejęty przez PKO BP niespełna rok temu. Według Podgórskiej, badania przeprowadzone przez największy polski bank pokazały, że wdrożenie programu ZenCard 5-krotnie zwiększa liczbę kupujących, którzy przystępują do programów lojalnościowych, jak również daje 37-procentowy wzrost liczby klientów powracających do danego punktu handlowego i o 40 proc. wyższą wartość zakupów. Decyzję o przystąpieniu do programu klient podejmuje poprzez naciśnięcie jednego przycisku na terminalu, przy wykorzystaniu swojej karty płatniczej.
Krzysztof Klimczak, prezes ZenCardu, powiedział, że podstawą usług oferowanych przez jego firmę jest technologia, która umożliwia zastąpienie karty lojalnościowej dowolną kartą płatniczą. Jak podkreślił, operacja połączenia karty płatniczej z programem lojalnościowym odbywa się bezpośrednio na terminalu, w trakcie płatności. „Jako konsumenci, jedyne, co musimy zrobić, to wyrazić zgodę na tę operację. Od tego momentu to ZenCard wraz ze sklepem będzie dbać o to, aby za każde zakupy przydzielić nagrody, stempelki czy zniżki. Wszystko to dzieje się automatycznie, jak przystało na innowacyjną w skali świata technologię” – podkreślił Klimczak.
Unikalną cechą systemu jest działanie w czasie rzeczywistym, co umożliwia natychmiastowe i automatyczne naliczanie rabatów i punktów już na etapie płatności kartowych i mobilnych.
„Obrót kartami płatniczymi cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. A rozwiązanie wdrożone przez ZenCard, dzięki powiązaniu z transakcjami wykonywanymi kartą, dodatkowo wspiera obrót bezgotówkowy” – podkreśliła Anna Podgórska.
Platforma opracowana przez ZenCard jest zintegrowana z terminalem płatniczym i pozwala na rezygnację z wielu oddzielnych kart lojalnościowych czy aplikacji instalowanych na telefonie, na rzecz jednej, wirtualnej karty, połączonej z dowolną kartą płatniczą klienta. Dodatkowym atutem jest łatwość w przystąpieniu do programu: dokonuje się to poprzez wyrażenie przez klienta odpowiedniej zgody za pośrednictwem terminala płatniczego i trwa jedynie kilka sekund.
Aby zachęcić klientów korporacyjnych (zwłaszcza z sektora MŚP) do korzystania z ZenCardu, największy polski bank umożliwia 3-miesięczne bezpłatne testowanie systemu, bez opłaty instalacyjnej. W oddziałach PKO Banku Polskiego w całej Polsce udostępnianie są specjalne kody, uprawniające do korzystania z próbnej wersji programu. Dodatkowo ZenCard oferuje wsparcie i doradztwo, pomagając skonstruować program lojalnościowy danemu sprzedawcy czy usługodawcy – z uwzględnieniem specyfiki jego działalności.
Nowa technologia pojawia się w momencie, gdy handlowcy odczuwają zwiększenie popytu ze strony konsumentów. Świadczą o tym analizy Głównego Urzędu Statystycznego, według którego Polacy w listopadzie 2017 r. wydali na tekstylia, odzież i obuwie ponad 10 proc. więcej pieniędzy niż rok temu w tym samym okresie.
Materiał powstał we współpracy z PKO BP