O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Placówka rehabilitacyjno-medyczna wprowadzała w błąd klientów? UOKiK zajmuje się sprawą

Nie zgadzamy się z zarzutami UOKiK, podjęliśmy współpracę w celu ich wyjaśnienia - przekazała PAP spółka Polmediq, której Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postawił zarzuty stosowania nieuczciwych praktyk. Firma zapewniła, że przedstawia ofertę handlową osobom, które wyrażą na to pisemną zgodę.

Siedziba UOKiK. Fot. PAP/Tomasz Gzell
Siedziba UOKiK. Fot. PAP/Tomasz Gzell

UOKiK poinformował w poniedziałek o postawieniu zarzutów działającej od kwietnia 2022 r. firmie Polmediq. Spółka prowadzi placówkę rehabilitacyjno-terapeutyczną w Poznaniu oferującą różnego rodzaju usługi o charakterze medycznym. Urząd wskazał, że spółka poprzez ulotki i stronę internetową zaprasza osoby w wieku 40-85 lat na bezpłatne badania odporności, deklarując udzielenie porad medycznych i wystawienie skierowania na morfologię. Z ustaleń UOKiK wynika, że konsumenci nie są informowani o handlowym charakterze tego zaproszenia ani samych badań.

"Za wywiad medyczny, badania odporności urządzeniem do analizy składu ciała i ich interpretację w placówce Polmediq odpowiada osoba, która nie jest dietetykiem ani lekarzem. Jest to przedstawicielka handlowa określona mianem diagnosty, która wykorzystuje wyniki pacjentów do zaprezentowania komercyjnej oferty placówki. Co za tym idzie, konsumenci mogą być wprowadzani w błąd odnośnie stanu zdrowia, posiadanych schorzeń oraz dalszej diagnostyki tylko po to, aby zdecydowali się na zakup oferowanych przez spółkę produktów i usług" - ocenił UOKiK.

W przekazanej PAP odpowiedzi Martyna Polus z Polmediq oświadczyła, że spółka nie zgadza się ze stawianymi jej zarzutami i podjęła pełną współpracę z UOKiK w celu ich wyjaśnienia. "W Polmediq zatrudnieni są m.in fizjoterapeuta i dietetyk, którzy zajmują się zdrowiem naszych pacjentów. Jakakolwiek oferta handlowa przedstawiana jest jedynie osobom, które wyrażą na to pisemną zgodę. W ramach prowadzonej placówki oferujemy przede wszystkimi pakiety zabiegów, prowadzone przez wykwalifikowany w tym celu personel" - zaznaczyła Polus.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podał, że firmie Polmediq grozi kara do 10 proc. obrotu. Konsekwencje finansowe mogą ponieść także osoby zarządzające spółką. Za umyślne dopuszczenie do naruszeń zbiorowych interesów konsumentów grozi im kara do 2 mln zł. Z kolei w sprawie przedstawicielki handlowej firmy, która bez niezbędnych uprawnień diagnozowała pacjentów, zostało złożone zawiadomienie do prokuratury - przekazał UOKiK.(PAP)

kmz/ mk/

Tematy

Zobacz także

  • Sklep Biedronka, zdjęcie ilustracyjne, fot. PAP/Albert Zawada
    Sklep Biedronka, zdjęcie ilustracyjne, fot. PAP/Albert Zawada

    Ogromna kara dla właściciela Biedronki. Chodzi o akcje promocyjne

  • Logo Apple, fot. PAP/EPA/ALLISON DINNER
    Logo Apple, fot. PAP/EPA/ALLISON DINNER

    Apple pod lupą UOKiK. Koncernowi grozi kara za blokowanie konkurencji na polskim rynku

  • Salon Empik, fot. PAP/Rafał Guz
    Salon Empik, fot. PAP/Rafał Guz

    Empik wypłaci rekompensaty klientom za niedotrzymanie terminów. Jest komunikat UOKiK

  • Zdjęcie ilustracyjne Fot. PAP/Marcin Obara
    Zdjęcie ilustracyjne Fot. PAP/Marcin Obara

    UOKiK: trzy zarzuty dla właściciela Biedronki za niejasno komunikowane ceny

Serwisy ogólnodostępne PAP