O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Absurdy na ul. Kondratowicza: za krótkie zatoki autobusowe i kręte ścieżki dla niewidzących

Zatoczki, w których nie mieszczą się autobusy, ścieżki dla niewidzących prowadzone zygzakiem – tak wygląda ul. Kondratowicza po rewitalizacji.

Ulica Kondratowicza. Fot. PAP/Rafał Guz
Ulica Kondratowicza. Fot. PAP/Rafał Guz

Po przebudowie ul. Kondratowicza autobusy nie mieszczą się w zatokach na przystankach i zajmują pas jezdni blokując skrzyżowanie. Na zbiegu ulic Kondratowicza z Chodecką i Kondratowicza z Łabiszyńską nie mogą się zatrzymać dwa autobusy na raz. Przy zatokach na chodnikach posadzone są drzewa.

Na tym nie kończą się absurdy. Na chodniku przy Kondratowicza za skrzyżowaniem z Chodecką zygzakiem poprowadzono ścieżkę dla osób niewidzących.

Interwencję w sprawie Kondratowicza podjął radny z Targówka Cezary Wasik (SP). W odpowiedzi na interpelacje burmistrz Targówka Małgorzata Kwiatkowska napisała, że w "momencie rozpoczęcia prac projektowych nad przebudową Kondratowicza (2018 r.) zakładano, że po oddaniu do użytku bródnowskiego odcinka II linii metra komunikacja naziemna zostanie ograniczona".

"W związku z tym przyjęto, że poza przystankami zlokalizowanymi przy stacjach metra, perony o długości 20 m będą wystarczające w stosunku do przewidywanej mniejszej liczby autobusów" – tłumaczyła.

Burmistrz dodała, że w wyniki konsultacji społecznych w s. zmian w komunikacji wiele połączeń zostało utrzymanych, "co wiąże się z większym niż przewidywano natężeniem ruchu autobusów".

Poinformowała, że ZTM zwrócił się do ZDM z prośbą o przeanalizowanie możliwości wydłużenia przystanków.

"Jeżeli mieszkańcy mają w konsultacjach decydować, jaka długość ma mieć zatoka autobusowa to, po co mam ta masa urzędników. To przykład niekompetencji miasta" – ocenił w rozmowie z PAP radny Wąsik.

Zwrócił uwagę, że z jednej strony zarząd miasta "chce rozwijać transport zbiorowy a podejmuje decyzje o zwężeniu jezdnii i twierdzi, że to dlatego, że miało być mniej autobusów".

"Można było skorygować błędy przed ułożeniem płyt i posadzeniem drzew. Teraz, jeśli dojdzie do poprawek, to będzie to oznaczało, że wyrzuciliśmy pieniądze w błoto" – podkreśla radny. (PAP)

Autor: Wojciech Kamiński

jc/

Zobacz także

  • Protesty na Słowacji. Fot. PAP/EPA/JAKUB GAVLAK
    Protesty na Słowacji. Fot. PAP/EPA/JAKUB GAVLAK

    Protesty na Słowacji. Tysiące ludzi na ulicach. Echa decyzji Ficy [GALERIA]

  • Korek na ulicach Londynu. Fot. PAP/EPA/ANDY RAIN
    Korek na ulicach Londynu. Fot. PAP/EPA/ANDY RAIN

    Londyn najbardziej zakorkowanym miastem w Europie

  • Demonstracje w Izraelu Fot. PAP/EPA/ABIR SULTAN
    Demonstracje w Izraelu Fot. PAP/EPA/ABIR SULTAN

    Największe w historii antyrządowe manifestacje. Na ulice Izraela wyszło 750 tys. osób

  • Hulajnogi elektryczne, zdjęcie ilustracyjne, fot. PAP/Grzegorz Momot
    Hulajnogi elektryczne, zdjęcie ilustracyjne, fot. PAP/Grzegorz Momot
    Specjalnie dla PAP

    Ekspert: trzeba skończyć z plagą nieodpowiedzialnych użytkowników hulajnóg [WYWIAD]

Serwisy ogólnodostępne PAP