W Łodzi rozpoczął się 13. FashionPhilosophy Fashion Week Poland
Retrospektywny pokaz Jerzego Antkowiaka otworzył w czwartek galę 13. FashionPhilosophy Fashion Week Poland – jednej z największych imprez modowych w kraju. Do 15 listopada swoje kolekcje zaprezentuje w Łodzi kilkunastu polskich i światowych projektantów.
Jak podkreśliła Irmina Kubiak z FashionPhilosophy, łódzki Fashion Week to jedyna impreza w kraju, która spełnia wymogi światowych tygodni mody. Kolekcje na wiosnę-lato 2016 pokażą na niej światowi polscy projektanci, m.in. Viola Śpiechowicz, Joanna Kędziorek, Maria Wiatrowska, Natalia Jaroszewska i Piotr Drzał oraz kreatorzy mody znani ze światowych wybiegów, m.in. Moda Lisboa i Fashionclash Maastricht.
Wieczorną galę 13. edycji FWP otworzył retrospektywny pokaz Jerzego Antkowiaka, absolwenta PWSSP we Wrocławiu, projektanta mody i stylisty, znanego przede wszystkim jako członek zespołu projektantów Mody Polskiej i w latach 1979-1985 jej dyrektor ds. wzornictwa. Projektant – który w czasie FWP promuje swoją biografię "Antkowiak. Niegrzeczny chłopiec polskiej mody" - został uhonorowany statuetką Złotego Fleminga za całokształt twórczości.
W kompleksie Double Tree By Hilton, gdzie odbywa się łódzki Fashion Week, otwarta została także Międzynarodowa Wystawa Ilustracji Modowych. Obejmuje ona 100 prac 46 uznanych w modowym świecie ilustratorów.
"To niezwykle ważna funkcja w świecie wielkiej mody. Ilustratorzy mocno współpracują zarówno z zespołami projektantów, jak i kierownikami produkcji i krawcami" - wyjaśnił pomysłodawca i kurator wystawy Tomasz Królikiewicz.
"Jeszcze nigdy w jednym miejscu nie udało się zgromadzić tylu prac najsłynniejszych rysowników modowych z całego świata. Łódź jest pierwszym miastem w Polsce, gdzie pokazywana będzie wystawa +Across Poland with Best Fashion Illustration. Fall 2015-Spring 2016+" - dodała Kubiak.
Moda klasyczna i awangardowaFWP to przede wszystkim liczne pokazy i prezentacje zarówno w Alei Projektantów, gdzie można zapoznać się z pracami uznanych kreatorów, jak i w przestrzeni Out of Schedule, przeznaczonej dla mody awangardowej i kontrowersyjnej, prezentacji z pogranicza różnych dziedzin sztuki. Imprezie towarzyszą także ekskluzywne targi mody w Wytwórni, na których oferowane są autorskie wyroby oraz tkaniny, akcesoria i technologie dla przemysłu mody.
Zdaniem managera projektu Magdaleny Christofi, łódzki Fashion Week odgrywa znaczącą rolę w promocji polskich projektantów na świecie. Swój udział w tegorocznej edycji zapowiedzieli dziennikarze i blogerzy modowi oraz fotografowie pracujący dla opiniotwórczych tytułów branżowych jak m.in. Vogue Italia, Collezioni, Forbes. Dzięki komunikatorom - takim jak Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram oraz Snapchat - możliwe jest śledzenie imprezy w czasie rzeczywistym. Aby ułatwić monitorowanie wydarzeń w social media utworzony został oficjalny hashtag FashionPhilosophy Fashion Week Poland - #FWPL.
Partnerem FashionPhilosophy Fashion Week Poland jest miasto Łódź, które na każdą edycję imprezy przeznacza 1 mln zł (jej całkowity budżet wynosi w tym roku ponad 2,5 mln zł). FWP jest organizowany w Łodzi od 2009 r. W poprzedniej, wiosennej edycji wzięło udział kilkanaście tysięcy osób; wśród nich przedstawiciele polskich i zagranicznych mediów, projektanci, ludzie biznesu oraz pasjonaci mody. (PAP)
agm/ par/