O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Totalizator: dzięki rozrywce online mamy bliższe relacje z klientem

„Pandemia przyspieszyła proces migracji graczy do sieci, a rozrywka online daje nam możliwość lepszego poznania naszych klientów” - powiedział Maciej Kasprzak, dyrektor departamentu gier online Totalizatora Sportowego w trakcie panelu o branży gamingowej na XXX Forum Ekonomicznym w Karpaczu.

Fot. PAP/Teodor Klepczyński
Fot. PAP/Teodor Klepczyński

Jak zaznaczył Maciej Kasprzak, wejście Totalizatora Sportowego w rozrywkę online trzy lata temu poważnie wpłynęło na zmianę dynamiki i funkcjonowania firmy. Na rynku loteryjnym instytucja ta jest obecna już od 65 lat i oferuje swoje usługi w ponad 18 tys. punktów sprzedaży w całej Polsce. Zdobywanie nowych graczy stanowi jednak nadal duże wyzwanie.

„W ostatnim czasie w segmencie tradycyjnej rozrywki fantastyczny wzrost odnotowują zdrapki. W obszarze online nasza pozycja rośnie. Jesteśmy jedynym legalnym operatorem. Konkurujemy z szarą strefą, ale mamy przewagę w postaci dobrego produktu, znakomitej obsługi klienta i wysokiej wiarygodności” - podsumował Kasprzak.

Dyrektor departamentu gier online Totalizatora Sportowego wspomniał o rozwijaniu segmentu szybkich gier i dopasowaniu do obecnych trendów w branży gamingowej, które zakładają uczestnictwo w grze jako formie spędzania czasu. Jego zdaniem w tym modelu płaci się nie tyle za szansę na wielką wygraną, ile za unikatowe emocje dostarczane przez kilkanaście minut.

„Chcemy, żeby klienci traktowali nasze szybkie gry jako naturalną formę spędzenia czasu np. w drodze do pracy. Myślę, że rozwój naszych produktów będzie podążał właśnie w tym kierunku i spowoduje, że będziemy mogli skutecznie konkurować z innymi dostawcami rozrywki" - stwierdził Maciej Kasprzak. 

W dyskusji poruszono również wątek pandemii koronawirusa, który spowodował przeniesienie części graczy do internetu. To zdaniem dyrektora departamentu gier online Totalizatora Sportowego stwarza możliwości dokładniejszej analizy zachowania oraz preferencji klientów w celu lepszego zarządzania.

„Dzięki wejściu w online mamy możliwość nawiązania bliższej relacji z klientem. Do tej pory pozostawało to w rękach naszych sprzedawców. Największa zmiana, jaką w tym momencie obserwujemy, skupia się wzroście znaczenia zarządzania klientem. To oznacza nie tylko większą wiedzę i przychód, ale również odpowiedzialność” - stwierdził Kasprzak.

Przedstawiciel Totalizatora Sportowego przypomniał również o wspierającej roli instytucji w rozwoju polskiego sportu oraz kultury. Zaznaczył, że klienci oprócz samej rozrywki mają szansę pośrednio włączyć się w ten proces. Budowanie świadomości w tym zakresie uznał za konieczne.

Panel dyskusyjny poświęcony wyzwaniom i szansom branży gamingowej w Polsce z udziałem dyrektora departamentu gier online Totalizatora Sportowego odbył się w ramach jubileuszowej XXX edycji Forum Ekonomicznego, odbywającego się w dniach 7-9 września 2021 roku w Karpaczu.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Zobacz także

  • Fot. PAP/M. Kmieciński
    Fot. PAP/M. Kmieciński

    W co inwestować oszczędności w pandemii – szefowie funduszy radzą Polakom

  • Fot. PAP/T. Klepczyński
    Fot. PAP/T. Klepczyński

    Promocja „marki” Polski na świecie kluczem do utrzymania dobrej passy eksportu

  • Fot. PAP/M. Kmieciński
    Fot. PAP/M. Kmieciński

    Oczekiwania eksporterów: euro, wsparcie krajowych inwestycji i walka z protekcjonizmem

  • PAP/M. Kmieciński
    PAP/M. Kmieciński

    Prezes Budimeksu: modyfikujemy mieszanki asfaltowe tak, aby pochłaniały węglowodory

Serwisy ogólnodostępne PAP