Opóźnienia i problemy z wystawianiem recept. Po awarii system znów działa poprawnie
System służący do wystawiania e-recept wrócił do pełnej funkcjonalności - powiedział PAP rzecznik prasowy Centrum e-Zdrowia Tomasz Kulas. Wcześniej Centrum informowało o trudnościach z wystawianiem elektronicznych recept i skierowań.
Centrum e-Zdrowia poinformowało w poniedziałek rano o problemach z płynnością działania systemu e-zdrowie.
Po południu rzecznik Centrum powiedział, że system wrócił już do pełnej funkcjonalności, jeśli chodzi o możliwości wystawiania recept. "Odnotowujemy, że co minutę wystawianych jest około 4 tysięcy recept. W trakcie awarii ta liczba spadła średnio do 200 recept wystawianych na minutę, jednak teraz wróciła do normalnego poziomu. Oznacza to, że problemy zostały rozwiązane" - podkreślił Kulas.
Informuje, że przywrócone zostało funkcjonowanie systemu e-zdrowia (P1), wraz z usługami realizowanymi w ramach systemu, takimi jak realizacja e-recept🔗 https://t.co/TncU24WBs2
— Centrum e-Zdrowia (@CentrumeZdrowia) June 9, 2025
W komunikacie CeZ zaznaczył, że funkcjonowanie systemu e-zdrowia (P1) wraz z usługami jak realizacja e-recept zostało przywrócone. Podkreślił, że trwa ostateczna konfiguracja ustawień, która zostanie zakończona w ciągu kilku najbliższych godzin. "Trwa jeszcze pełne przywracanie funkcjonowania strony pacjent.gov.pl, usługi IKP i aplikacji mojeIKP" - podkreślono w komunikacie.
Centrum e-Zdrowia poinformowało, że problemy dotyczyły podmiotu odpowiedzialnego m.in. za utrzymanie systemów IKP i mojeIKP. CeZ zaznaczyło, że nie wpływają one na bezpieczeństwo danych w systemie e-zdrowia (P1). Przypomniało, że w przypadku trudności pilne recepty mogą być realizowane bez wykorzystania systemu P1. (PAP)
kno/ mchom/ mark/ know/