O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Prezes Lidla: jestem optymistą, jeśli chodzi o rozwój polskiej gospodarki

„Trwają dyskusje ekspertów, czy odbicie polskiej gospodarki będzie szybkie. Jestem optymistą ze względu na elastyczność, zaangażowanie i wolę walki, jakie pokazali polscy przedsiębiorcy przez ostatnie trzy lata” – przekonywał prezes Lidl Polska Włodzimierz Wlaźlak podczas XXXII Forum Ekonomicznego w Karpaczu.

Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska. Fot. PAP/Cezary Piwowarski
Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska. Fot. PAP/Cezary Piwowarski

Prezes Lidl Polska, który wziął udział w panelu na temat przyszłości światowej gospodarki w kontekście globalnych wyzwań podkreślił, że „jesteśmy w wyjątkowym punkcie w dziejach nie tylko Polski, ale i świata”.
 
Jego zdaniem, by dobrze opisać ten moment, trzeba się cofnąć i przeanalizować ostatnie trudne lata związane z pandemią koronawirusa oraz wojną w Ukrainie, które m.in. doprowadziły do wzrostu inflacji w Polsce.
 
„Inflacja zaczęła co prawda spadać dość szybko i teraz, jeśli chodzi o wzrost gospodarczy jesteśmy, moim zdaniem, na dołku litery V lub U. Trwają dyskusje ekspertów jakie są możliwe scenariusze. Jestem optymistą ze względu na to, co Polacy pokazali przez te trzy lata, czyli elastyczność, zaangażowanie, wolę walki jako przedsiębiorcy” – tłumaczył Wlaźlak.
 
Jego zdaniem pozwala to prognozować, że „polska gospodarka będzie w sposób bardzo przedsiębiorczy, szybki i dostosowujący się do otoczenia, nadal rosnąć”.
 
Prezes Lidl Polska zauważył, że już teraz polskie firmy wygrywają konkurencję z firmami zagranicznymi i to nie tylko w Europie Środkowo-Wschodniej, ale również w Europie Zachodniej. Według niego dzieje się tak właśnie dlatego, że potrafimy się dostosować i szukamy nowych sposobów alokacji kapitału.           
 
Zapytany o to, w jaki sposób kierownictwo Lidla szuka inspiracji przy podejmowaniu strategicznych decyzji w niestabilnych czasach wskazał na trzy główne elementy.
 
Jego zdaniem oprócz analiz wskaźników i trendów kluczowe jest dostarczanie społeczeństwu produktów wysokiej jakości w możliwie jak najniższej cenie. „Oczywiście można zastanawiać się czy daną inwestycję realizować teraz, czy później, albo które wydatki przesunąć. Jedno jest pewne, jeśli chodzi o klienta –  musimy dostarczać najtańsze możliwie artykuły w bardzo dobrej jakości. To wydaje się proste, ale jest wyzwaniem, któremu podołamy, ponieważ jest to wpisane w DNA naszej sieci” - podkreślił.   
 
Dodał, że kluczowa jest także współpraca z dostawcami. „To nie jest tak, że jedna strona może sama wygrać, zwłaszcza w tak trudnych czasach, kiedy jest inflacja i wysokie koszty kredytu. To musi być rozwiązanie win-win. I my to rozwiązanie często znajdujemy razem z dostawcami” – wskazał Wlaźlak.
 
Zdaniem prezesa Lidl Polska elementem, który istotnie wpływa na kluczowe decyzje sieci są pracownicy. „To grupa, na której nigdy nie oszczędzamy i nie będziemy oszczędzać. Chcemy wiązać się z nimi na długo, chcemy być firmą, która płaci najlepiej na rynku. I to są fakty - w naszej branży płacimy najlepiej na rynku. I nawet w latach bardzo ciężkich, czyli 2020-2023 na tym aspekcie nigdy nie oszczędzaliśmy” - podkreślił.
 
Forum Ekonomiczne w Karpaczu jest największą konferencją gospodarczo-polityczną w Europie Środkowej i Wschodniej, miejscem, w którym od ponad 30 lat spotykają się ze sobą osoby o decydującym wpływie na losy Polski, Europy i Świata. W tegorocznej XXXII edycji, której hasło przewodnie to „ Nowe Wartości Starego Kontynentu - Europa u progu zmian” bierze udział ponad 5 tysięcy uczestników z Europy, USA, Azji i Afryki.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

UWAGA: Za materiał opublikowany przez redakcję PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”.

Serwisy ogólnodostępne PAP