O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Smartfon nieodłączny podczas zakupów stacjonarnych. Badanie

Ze smartfona podczas zakupów stacjonarnych korzysta 90 proc. polskich konsumentów; zdecydowana większość używa go do sprawdzania promocji w sklepach - wynika z badania Kantar. Jak przekazano w komunikacie opisującym badanie, 64 proc. osób zetknęło się z kodami QR na opakowaniach produktów.

64 proc. ankietowanych zadeklarowało, że zetknęło się z kodami QR na opakowaniach produktów i wie, do czego one służą. Fot. PAP/EPA/CLEMENS BILAN
64 proc. ankietowanych zadeklarowało, że zetknęło się z kodami QR na opakowaniach produktów i wie, do czego one służą. Fot. PAP/EPA/CLEMENS BILAN

Ze smartfona podczas zakupów stacjonarnych korzysta 90 proc. konsumentów - wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar na zlecenie organizacji GS1. 71 proc. z nich używa go do sprawdzania promocji, 62 proc. do konsultowania zakupów z rodziną, 59 proc. do robienia zdjęć produktów, a 48 proc. do kontrolowania listy zakupów.

Jak przekazano w komunikacie organizacji opisującej badanie, 64 proc. ankietowanych zadeklarowało, że zetknęło się z kodami QR na opakowaniach produktów i wie, do czego one służą. Ponad 1/3 pytanych przyznała się do skanowania kodów QR przed zakupem danego produktu, a 1/5 już po powrocie do domu. Z badania wynika również, że respondentów do skanowania QR kodów motywuje głównie możliwość szybkiego dostęp do informacji - taką odpowiedź wskazało 55 proc. osób. 49 proc. badanych wymieniło jednak możliwość dostępu danych w jednym miejscu, dla 47 proc. czynnikiem takim było poznanie szczegółowych informacji o produkcie, a dla 43 proc. brak potrzeby kontaktu z pracownikiem sklepu.

Więcej

Zakłady Toyoty. Fot. PAP/EPA/Juan Ignacio Roncoroni
Zakłady Toyoty. Fot. PAP/EPA/Juan Ignacio Roncoroni

Ta marka dominuje w Polsce. "Przewaga nad resztą stawki systematycznie rośnie"

W publikacji przekazano również, że 77 proc. respondentów najchętniej skanowałoby kody QR w celu poznania składu produktów, 76 proc. po to, aby dowiedzieć się o aktualnych promocjach, a 74 proc. zrobiłoby to, by sprawdzić informacje o substancjach szkodliwych. Dodano, że 62 proc. ankietowanych najchętniej skanowaliby kody QR artykułów spożywczych i napojów, 58 proc. kosmetyków i artykułów pielęgnacyjnych, 53 proc. produktów aptecznych, 49 proc. chemii domowej, a po 45 proc. produktów AGD/RTV oraz elektroniki.

"Dynamiczny rozwój technologii mobilnych oraz rosnące potrzeby informacyjne konsumentów jasno wskazują, że kody 2D - w tym kody QR - są przyszłością handlu. To narzędzie, które w prosty sposób daje konsumentom kompleksowe dane o produktach, ułatwiając im podejmowanie świadomych decyzji zakupowych" – oceniła prezeska GS1 Polska Elżbieta Hałas, cytowana w komunikacie.

Badanie zostało przeprowadzone przez Kantar na zlecenie GS1 w listopadzie 2024 r. i objęło tysiąc Polaków w wieku 18-70 lat. (PAP)

bpk/ drag/ pap/

Zobacz także

  • Pracownik biurowy, zdjęcie ilustracyjne, Fot. PAP/Adam Warżawa
    Pracownik biurowy, zdjęcie ilustracyjne, Fot. PAP/Adam Warżawa

    Wypalenie zawodowe dotyka Polaków. "Zjawisko powszechne". Badanie

  • Robotnik na budowie, zdjęcie ilustracyjne, fot. PAP/Bartłomiej Zborowski
    Robotnik na budowie, zdjęcie ilustracyjne, fot. PAP/Bartłomiej Zborowski

    Tragedia na budowie w Niemczech. Robotnicy spadli z wysokości. Wśród ofiar Polacy

  • Papież Leon XIV, fot. PAP/EPA/ANSA/ANGELO CARCONI
    Papież Leon XIV, fot. PAP/EPA/ANSA/ANGELO CARCONI

    Papież pierwszy raz zwrócił się bezpośrednio do Polaków [WIDEO]

  • Jakub Kiwior podczas meczu Arsenalu, zdjęcie ilustracyjne, fot. PAP/EPA/ANDY RAIN
    Jakub Kiwior podczas meczu Arsenalu, zdjęcie ilustracyjne, fot. PAP/EPA/ANDY RAIN

    Pięciu Polaków w Lidze Mistrzów. Rusza rywalizacja półfinalistów

Serwisy ogólnodostępne PAP