PKP Cargo przeznaczy na rozbudowę terminala przeładunkowego w Karsznicach 25 mln zł
PKP Cargo i PKP SA podpisały umowę na wspólną realizację inwestycji w rozbudowę terminala w Zduńskiej Woli-Karsznicach. Spółka PKP Cargo przeznaczy na tę inwestycję do 25 mln zł. Zmodernizowany terminal ma osiągnąć kilkukrotny wzrost zdolności przeładunkowych już od 2020 roku. Ta lokalizacja jest jedną z najważniejszych w planach ekspansji logistycznej PKP Cargo.
„To jest kolejna inicjatywa rozwojowa, jaką realizujemy w Polsce. Ten terminal to jest inwestycja, na którą polska kolej czekała 30 lat” – powiedział obecny na uroczystości podpisania umowy 2 października br. wicepremier Piotr Gliński. Według niego, inwestycja jest przykładem tego, „jak trzeba odważnie rozwijać polską gospodarkę, w tym polską infrastrukturę transportową”.
Jak powiedział Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo, terminal Zduńska Wola-Karsznice idealnie wpisuje się w strategię spółki, ponieważ PKP Cargo chce przekształcać się w kierunku oferowania pełnej usługi logistycznej.
„Chcemy być liderem przewozów w obszarze Trójmorza, jak również Nowego Jedwabnego Szlaku. Nie osiągniemy tego celu bez inwestycji taborowych i terminalowych” – powiedział szef PKP Cargo.
Czesław Warsewicz zaznaczył, że Zduńska Wola-Karsznice jest idealnym miejscem na zrealizowanie tej inwestycji, ponieważ jest to teren zlokalizowany obok tzw. węglówki, czyli trasy kolejowej biegnącej z Górnego Śląska do portów w Gdańsku i w Gdyni. Nieopodal jest też droga ekspresowa S8, łącząca Białystok, Warszawę i Wrocław. Karsznice leżą na przecięciu szlaków północ-południe i wschód- zachód.
W Polsce jest około 2-3 razy mniej terminali przeładunkowych niż w Europie Zachodniej. Nowe inwestycje prowadzą do zwiększenia przepustowości i możliwości przeładunkowych. W efekcie mają wzmacniać konkurencyjność PKP Cargo S.A. „To jest nasz interes, żeby na tych usługach zarabiać, ale również jest to w interesie kraju” – zauważył prezes spółki.
Andrzej Olszewski, członek Zarządu PKP S.A stwierdził, że Zduńska Wola-Karsznice to tylko mały fragment planów, które PKP SA chce zrealizować. Wytypowano 31 lokalizacji w Polsce, które podobnie jak Zduńska Wola-Karsznice, nadają się na podobne inwestycje.
„Ta inwestycja będzie jedną z największych inwestycji terminalowych w Polsce. Planujemy również stworzyć program bocznicowy, podchodzimy bardzo szeroko do tematu logistyki. Jako Grupa PKP chcielibyśmy stać się kolejowym narodowym operatorem logistycznym. Karsznice to pierwsza jaskółka tego wielkiego programu” – podkreślił Andrzej Olszewski.
Źródło informacji: Centrum Prasowa PAP




