Dystrybucja informacji

Dystrybucja w Polsce

Dystrybucja informacji inna niż wszystkie! Polska Agencja Prasowa od blisko 100 lat ściśle współpracuje z największymi mediami w kraju i za granicą. Owocem tej kooperacji jest różnorodność i skuteczność komunikacji na linii Agencja – media. PAP prowadzi obecnie kilkadziesiąt serwisów ogólnotematycznych i branżowych, których zadaniem jest jak największe pokrycie rynku informacyjnego w Polsce. Z komunikatów i depesz przygotowanych lub rozpowszechnianych przez PAP korzystają wydawcy prasy, telewizje czy media w internecie - PAP dociera do ponad 96% wydawców internetowych (badanie: Gemius 2014).

Już od ponad 15 lat PAP pomaga partnerom biznesowym i instytucjonalnym w skutecznej komunikacji z mediami. Na bazie wieloletnich doświadczeń Serwisu Informacji Zleconych (SIZ) oraz struktury i organizacji Centrum Prasowego (CP) w 2014 roku powstał zupełnie nowy kanał dystrybucji informacji. Komunikacja SIZ oparta przede wszystkim na Codziennym Serwisie Informacyjnym ewoluowała w kompleksowy pakiet dystrybucyjny zapewniający dotarcie do mediów nawet na 9 różnych płaszczyznach.

Dzięki rozszerzeniu możliwości dystrybucyjnych na nowych platformach PAP, obecnie w ramach wysyłanego do mediów kontentu znajdują się: materiały tekstowe, zdjęcia oraz wideo. Po każdej wykonanej dystrybucji redakcja Centrum Prasowego PAP przesyła raport potwierdzający wykonanie usługi.

Kanały komunikacji w pakiecie dystrybucyjnym Centrum Prasowego PAP:

⦁    Codzienny Serwis Informacyjny PAP - to serce i największy serwis informacyjny funkcjonujący w strukturach PAP. Z kontentu publikowanego na jego łamach stale korzysta kilka tysięcy dziennikarzy z ponad 100 redakcji z kraju i zagranicy. Wśród nich znajdują się krajowe wydawnictwa prasowe, stacje radiowe i telewizyjne oraz portale internetowe (m.in. Polskie Radio, TVP, Grupa Onet, Agora).

⦁    Serwisy tematyczne PAP - to codziennie aktualizowane pakiety informacji niezbędne w pracy większości redakcji oraz instytucji w poszczególnych branżach. Pakiety docierają do kilkudziesięciu stałych odbiorców, którzy otrzymują informacje m.in. z zakresu biznesu, kultury czy sportu.

⦁    Strona Polskiej Agencji Prasowej (www.pap.pl) - w ramach pakietu dystrybucyjnego gwarantujemy publikację informacji prasowej w sekcji Centrum Prasowego umieszczonej na głównej stronie PAP - witrynie, którą odwiedza prawie milion użytkowników w miesiącu.

⦁    Strona Centrum Prasowego PAP (www.centrumprasowe.pap.pl) - informacja prasowa rozpowszechniona w ramach pakietu dystrybucyjnego jest publikowana na stronie Centrum Prasowego oraz w jego archiwum.

⦁    Wideo PAP (www.wideo.pap.pl) – to multimedialny serwis, uruchomiony we wrześniu 2015 roku. Dziennikarze i wydawcy portali mogą zarówno pobierać pliki wideo do własnych systemów, jak też osadzić materiały bezpośrednio na swoje strony internetowe, korzystając z playera PAP.

⦁    Youtube - publikacja materiałów wideo na głównym kanale Polskiej Agencji Prasowej.

Uwaga! Na platformie wideo.pap.pl oraz kanale YouTube Agencji umieszczane są materiały wideo przygotowane i dystrybuowane wyłącznie w ramach obsługi medialnej (czytaj więcej).

Newsletter Centrum Prasowego PAP - ten bezpłatny newsletter powstaje na podstawie zebranych informacji prasowych i komunikatów rządowych rozpowszechnianych w ramach pakietu dystrybucyjnego danego dnia.

⦁    Mailing tematyczny do mediów - mailing ten opiera się na bazie ponad tysiąca specjalnie wyselekcjonowanych odbiorców, spośród mediów ogólnopolskich oraz lokalnych.

⦁    Media społecznościowe - redakcja Centrum Prasowego PAP w ramach działań z zakresu mediów społecznościowych prowadzi cztery profile o dynamicznie zwiększającej się liczbie odbiorców, tj. Facebook, Twitter, LinkedIn oraz Google+.

Uwaga! Redakcja zastrzega sobie prawo wyboru treści publikowanych w kanałach mediów społecznościowych.

Dystrybucja zagraniczna

Informacja nie zna granic! Wieloletnia współpraca Polskiej Agencji Prasowej ze światowymi mediami i agencjami informacyjnymi zaowocowała budową największej - w skali globalnej - sieci wymiany informacji. PAP stanowi jej kluczową część w regionie Europy Wschodniej, gdzie odpowiada, nie tylko za publikacje materiałów mediów z całego świata, ale również za wysyłkę treści przygotowanych przez polskie instytucje, organizacje i firmy. Poprzez kanał OTS (Original Text Service) PAP zapewnia komunikację z mediami w ponad 170 krajach, w 40 językach.

W ramach dystrybucji zagranicznej oferujemy precyzyjne dotarcie do mediów w wybranych krajach i strefach geograficznych poprzez specjalnie dobrane pakiety: Europa, Unia Europejska, Europa Wschodnia, Europa Zachodnia, Państwa Bałtyckie, Ameryka Północna, Ameryka Łacińska, Azja, Bliski Wschód oraz Świat.

Rozpowszechniane materiały tekstowe docierają do największych wydawców prasowych, internetowych oraz agencji informacyjnych (dzięki współpracy z APA, DPA czy PR Newswire). Kontent foto trafia do mediów kanałami należącymi do EPA (European Pressphoto Agency).

Bezpośredni link do serwisu: Centrum Prasowe PAP

Kontakt handlowy

Michał Herman
redaktor - kierownik zespołu
tel. (+ 48 22) 509 22 74
kom. (+ 48) 601 620 576
zlecone@pap.pl

Lidia Świtacz
redaktor
tel. (+ 48 22) 509 26 18
kom. (+ 48) 609 810 029
zlecone@pap.pl