O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Bankowość osobista - co to jest?

Bankowość osobista (ang. personal banking) to określenie dla kategorii usług, które są świadczone klientom indywidualnym spełniającym określone kryteria ustalone przez instytucję bankową. Użytkownik bankowości osobistej ma możliwość korzystania z rozszerzonej oferty produktowej, która jest w pełni dostosowana do jego potrzeb. Wyróżnikiem bankowości osobistej jest również wysoki standard obsługi. Co można zyskać korzystając z usług bankowości osobistej?

Adobe Stock
Adobe Stock

Bankowość osobista, detaliczna i prywatna - na czym polegają różnice?

W dobie nowoczesnych technologii instytucje bankowe na całym świecie inwestują znaczną liczbę środków w rozwijanie produktów dedykowanych osobom fizycznym. Obecnie każdy z nas może korzystać z rachunku bankowego z poziomu swojego smartfona, tabletu lub komputera. Wysokie zapotrzebowanie na usługi bankowe wyróżniające się odpowiednio wysoką jakością i obsługą klienta sprawia, że banki z roku na rok oferują swoim klientom kolejne produkty, które w jeszcze większym stopniu odpowiadają ich potrzebom oraz zmieniającym się realiom rynkowym.

Klienci indywidualni mają bardzo zróżnicowane potrzeby odnośnie korzystania z usług bankowości. Jednym zależy na tym, by otrzymać możliwość sprawnego realizowania najprostszych czynności, takich jak wysyłanie przelewów czy też płacenie kartą, jednak istnieje też kategoria klientów, którzy chcieliby mieć dostęp do zróżnicowanych i bardziej zaawansowanych instrumentów finansowych.

Klienci indywidualni są dzieleni przez banki zazwyczaj na podstawie ich statusu finansowego. Bazując na informacjach dotyczących ich statusu finansowego oferuje im się określone usługi we wskazanym standardzie obsługi. Banki kierują się zasadą, że im większą wartością aktywów dysponuje dany klient, tym jego wymagania odnośnie jakości obsługi bankowej będą wyższe. Jednocześnie dla banków ważny jest tak naprawdę każdy klient, bez względu na to, jakie zasoby finansowe posiada.

Obecnie wyróżnia się trzy kategorie usług dotyczące bankowości:

Bankowość detaliczna (ang. retail banking). Pod tym pojęciem kryją się różnego rodzaju usługi bankowe, które są dedykowane klientom indywidualnym oraz niewielkim przedsiębiorstwom. Jest to zdecydowanie największy segment rynku usług finansowych. W ramach bankowości detalicznej oferowane są m.in. rachunki osobiste, kredyty konsumpcyjne, lokaty, karty kredytowe itd. Wyróżnikiem bankowości detalicznej jest fakt, iż jest to kategoria usług dedykowana największej liczbie klientów. 
Bankowość osobista, tzw. bankowość osobista premium (ang. personal banking). Jest to rodzaj usług, które są przeznaczone do osób fizycznych, których wynagrodzenie miesięczne wynosi więcej niż średnie krajowa pensja w gospodarce narodowej (ang. affluent segment). Obecnie zauważalny jest trend polegający na tym, że banki oferują bankowość premium coraz szerszemu gronu klientów. Użytkownicy bankowości osobistej mogą liczyć na specjalne oferty lokat i kredytów gotówkowych, profesjonalne wsparcie w podejmowaniu decyzji finansowych, możliwość inwestowania w rozmaite fundusze z poziomu konta i wiele, wiele innych. 
Bankowość prywatna (tzw. private banking). Usługi z zakresu bankowości prywatnej są dedykowane osobom fizycznym, które dysponują aktywami finansowymi o bardzo wysokiej wartości, które mają również prestiż społeczno-zawodowy. Jest to zatem kategoria usług przeznaczona dla najbogatszych konsumentów.

Bankowość osobista - komu jest dedykowana i jakie korzyści przynosi?

Wydawać by się mogło, że prawo do korzystania z usług bankowości osobistej mają prawo wyłącznie osoby o bardzo wysokim statusie materialnym. Nic bardziej mylnego. W chwili obecnej zdecydowana większość instytucji bankowych w Polsce znacząco zmniejszyła wymagania wobec klientów chcących korzystać z usług w kategorii premium.

Z jakich przywilejów mogą korzystać osoby, które postawią na usługi bankowości osobistej premium? Liczba korzyści jest naprawdę spora. Są one następujące:

Personalizowane oferty rachunków oszczędnościowych i lokat. Klient bankowości osobistej może negocjować z bankiem stawki oprocentowania, dzięki czemu ma pewność, że zysk z ulokowania środków w banku będzie odpowiednio wysoki. 
Kredyty gotówkowe i hipoteczne na atrakcyjnych warunkach. Użytkownicy bankowości osobistej zyskują możliwość wnioskowania o kredyty hipoteczne, gotówkowe bądź karty kredytowe na znacznie korzystniejszych zasadach aniżeli klienci tradycyjnej bankowości detalicznej. 
Merytoryczne wsparcie bankowych specjalistów. Instytucje bankowe oferują klientom bankowości osobistej fachowe wsparcie w zakresie podejmowania trafnych decyzji inwestycyjnych czy wyboru najlepszych produktów bankowych odpowiadających ich określonym potrzebom.
Dostęp do szerokiej oferty ubezpieczeń. Klienci korzystający z usług bankowości osobistej otrzymują także rozbudowaną paletę ubezpieczeń - domowe, podróżne, samochodowe, na życie i wiele, wiele innych. 
Zróżnicowane możliwości inwestowania zgromadzonego kapitału. Banki proponują klientom bankowości osobistej także wszechstronną ofertę funduszy inwestycyjnych - zarówno lokalnych jak i zagranicznych. Jest to zatem doskonały sposób na dywersyfikację portfela oszczędnościowo-inwestycyjnego. Najbardziej znane instytucje bankowe gwarantują dostęp do kompleksowej oferty produktów i usług rynku kapitałowego. 
Konta walutowe. Bankowość osobista premium to także możliwość otwarcia konta nawet w kilkunastu walutach. Jest to świetne rozwiązanie zarówno dla osób podróżujących po świecie jak i osób, które inwestują w waluty.

Citigold, czyli profesjonalne usługi bankowości osobistej premium w banku CitiHandlowy

Obecnie usługi bankowości osobistej mają w swojej ofercie praktycznie wszystkie instytucje bankowe w naszym kraju. Na tle propozycji banków w tym segmencie bardzo pozytywnie wyróżnia się oferta Citigold od banku Citi Handlowy.

Wszystkie przywileje i oferty dostępne w ramach Citigold dostępne są dla klientów, którzy utrzymują miesięczne saldo na dowolnych rachunkach w banku na kwotę minimum 400 000 złotych.

Użytkownicy Citigold otrzymują złotą kartę MasterCard® z:

• możliwością płatności bez kosztów przewalutowania, dzięki usłudze Citibank Global Wallet w 15 różnych walutach,
• brakiem prowizji Citi Handlowy za wypłaty gotówki w każdym bankomacie w Polsce i na świecie,
• możliwością wpłat gotówki bez prowizji Citi Handlowy w PLN, EUR i USD w bankomatach w oddziałach Citi Handlowy oraz wpłat w PLN w ponad 2200 wpłatomatach Euronet,
• limitem dziennych wypłat gotówki z bankomatu do 35 000 PLN,
• funkcjonalnością płatności zbliżeniowych,
• dostępem do Programu Korzyści Citi Specials.

CitiHandlowy, jako globalny bank zapewnia swoim klientom możliwość skorzystania z kompleksowej oferty inwestycyjnej w różnych walutach i na różnych rynkach a także produktów ubezpieczeniowych na preferencyjnych warunkach.

Klient bankowości osobistej Citigold może liczyć na wsparcie Osobistego Opiekuna i zespołu ekspertów, w tym menadżera ds. inwestycji, eksperta ds. rynku walutowego, menadżera ds. ubezpieczeń i specjalisty ds. kredytów hipotecznych. Dzięki ich pomocy osiągnięcie wytyczonych celów stanie się jeszcze prostsze.

W ramach Citigold otrzymujemy także Konto Oszczędnościowe i Konto SuperOszczędnościowe o podwyższonym oprocentowaniu w PLN, USD, GBP oraz lokaty terminowe w PLN, USD, GBP.

Dostęp do konta i realizacja transakcji możliwa jest przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu za pośrednictwem bankowości elektronicznej Citibank online oraz poprzez kontakt ze specjalną infolinią CitiPhone Gold pod numerem +48 22 692 2484.

Szczegółowe informacje na temat oferty Citigold dostępne są pod adresem https://www.citibank.pl/private-banking/citigold/

Więcej na: https://www.citibank.pl/

Źródło informacji: citibank.pl

citibank.pl
Uwaga: Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną.

Serwisy ogólnodostępne PAP