Spółka Cloud Technologies zadebiutuje na Głównym Rynku GPW

2022-12-09 11:12 aktualizacja: 2022-12-09, 11:14
Cloud Technologies - firma zajmująca sią dostarczaniem danych, które pozwalają na optymalizację przekazu reklamowego, już w poniedziałek 12 grudnia przejdzie z parkietu NewConnect na Główny Rynek Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Będzie to już ósmy debiut na głównym parkiecie GPW w tym roku. Spółka zajmuje się targetowaniem reklamy internetowej, a konkretnie dostarczaniem danych, które pozwalają na optymalizację przekazu reklamowego. Cloud Technologies dostarcza zebrane informacje o użytkownikach internetu do klientów z całego świata oraz obsługuje, za pomocą domów mediowych, największe marki działające globalnie.

Firma wykorzystuje w tym celu autorską platformę DMP (Data Management Platform), na której gromadzone są dane o aktywności użytkowników internetu m.in. na podstawie plików cookies i identyfikatorów mobilnych. Przedstawiciele Cloud Technologies podkreślają, że na każdym kroku chronią prywatność użytkowników i przetwarzają informacje zgodnie z regulacjami prawnymi.

Dane, którymi dysponuje spółka, pochodzą z około 100 mld profili użytkowników korzystających z komputerów stacjonarnych i urządzeń mobilnych z całego świata, przy czym kluczowe znaczenie dla prowadzonej działalności mają rynki UE i USA.

Ze sprzedaży danych w pierwszych trzech kwartałach 2022 r. firma osiągnęła 25,6 mln zł (wzrost o 53 proc. r/r.), zaś EBITDA przekroczył 15 mln zł.

Na podstawie średniego kursu akcji spółki na rynku NewConnect z ostatnich trzech miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku o dopuszczenie na Główny Rynek GPW, wartość firmy szacowana jest na 141,1 mln złotych. Przeniesieniu notowań nie będzie towarzyszyć emisja akcji.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Uwaga: Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną.