Jak działa terminal płatniczy w telefonie?
Polscy konsumenci w pełni przywykli już do płatności zbliżeniowych. Jak podaje Rzeczpospolita, już ponad połowa Polaków regularnie korzysta z transakcji w takiej formie. To ważny sygnał, zwłaszcza dla małych firm i przedsiębiorców, którzy wciąż wstrzymują się przed tym rozwiązaniem. Jak szybko i wygodnie rozliczać się z klientami – gdziekolwiek jesteś? Nowoczesny terminal płatniczy można mieć zawsze przy sobie – w swoim telefonie.
Czym jest SoftPos?
Terminale SoftPos to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które umożliwia przyjmowanie płatności zbliżeniowych za pomocą urządzeń mobilnych. W dużym skrócie - to aplikacja, która po zainstalowaniu pozwala korzystać z telefonu niczym z tradycyjnego terminala płatniczego.
Nie potrzeba dodatkowych urządzeń. Wystarczy, że masz telefon lub tablet z systemem Android (wersja 8.0 lub nowsza) i modułem NFC. Dzięki temu sprzęt może w kilka minut zamienić się w przenośny terminal płatniczy.
Terminal w telefonie - jak przebiega transakcja?
By rozliczyć się z klientem, należy wpisać w głównym panelu aplikacji kwotę do zapłaty. Następnie wystarczy przyłożyć kartę do telefonu i zaakceptować płatność. W przypadku transakcji o wartości powyżej 100 zł konieczne będzie, aby klient zaakceptował transakcję za pomocą PIN-u.
Na koniec można przesłać klientowi potwierdzenie płatności w wiadomości e-mail. Można też je uzyskać poprzez zeskanowanie kodu QR.
Terminal w telefonie - jakie metody płatności akceptuje?
Terminal SoftPos to rozwiązanie umożliwiające obsługę różnego rodzaju płatności bezgotówkowych. Klienci mogą dokonywać opłat za pomocą tradycyjnych kart płatniczych - technologia obsługuje transakcje kartami Visa i Mastercard.
To jednak nie wszystko. Poza kartami klienci mogą korzystać także z innych form płatności zbliżeniowych. SoftPos obsługuje wirtualne portfele (Google Pay oraz Apple Pay) oraz transakcje mobilne. Dzięki temu konsumenci mogą płacić m.in. smartwatchem, telefonem i BLIKiem. To bardzo wygodne zarówno dla przedsiębiorców jak i klientów, którzy zyskują swobodę w doborze metody płatności.
Technologia SoftPos - czy może konkurować z tradycyjnymi terminalami?
Czy pojawienie się technologii SoftPos na rynku może zagrozić popularności tradycyjnych terminali płatniczych? W tym przypadku trudno mówić o konkurencji. To raczej dodatkowe udogodnienie dla przedsiębiorców i firm, które ze swoimi usługami docierają bezpośrednio do klienta.
Mobilny terminal w telefonie umożliwia odbieranie płatności w dowolnym miejscu. Wystarczy, że posiadasz smartfona z aplikacją, dostępem do internetu i modułem NFC. To także ukłon w stronę kupujących. Terminale SoftPos obsługują wszystkie nowoczesne metody płatności, co zdecydowanie ułatwia rozliczanie z klientami.
Na uwagę w przypadku tego rozwiązania zasługuje także jego innowacyjność. Możliwość przesłania potwierdzenia płatności drogą mailową redukuje zapotrzebowanie na papier podczas transakcji. To świetne udogodnienie dla firm, które chcą budować swój wizerunek w oparciu o proekologiczne podejście do biznesu.
Terminal w telefonie - kto skorzysta na takim rozwiązaniu?
Dostęp do terminalu płatniczego w telefonie to rozwiązanie, którego największymi beneficjentami będą przedsiębiorcy z sektora MŚP oraz osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą. Przede wszystkim - dzięki mobilnym terminalom będą oni w stanie zwiększyć dostępność swoich usług niewielkim kosztem. Zaoferowanie dodatkowych form płatności ułatwia dokonanie transakcji i przyciąga klientów.
Co więcej, jeśli przyjmują kilka transakcji jednocześnie, mogą w ten sposób skrócić kolejkę. Wystarczy, że każdy pracownik będzie posługiwać się osobnym terminalem w telefonie. Obsługa SoftPos nie wymaga dodatkowego szkolenia - aplikacja jest intuicyjna i prosta w użytkowaniu.
Terminal SoftPos będzie ułatwieniem także dla osób, które nie mają stałego miejsca pracy i ze swoimi usługami dojeżdżają do klientów. Dzięki temu nie muszą oni pamiętać o dodatkowym urządzeniu i mogą obsługiwać konsumentów tam, gdzie tylko im wygodnie.
Ogromną zaletą są także niskie koszty związane z eksploatacją urządzenia. Opłata za korzystanie z aplikacji do płatności wynosi zaledwie kilka złotych miesięcznie. To niewielki wydatek, na który mogą pozwolić sobie nawet mali, lokalni przedsiębiorcy.
Jak założyć konto firmowe w Credit Agricole i zyskać dostęp do terminala SoftPOS?
Chcesz wyposażyć siebie lub swoich pracowników w terminale SoftPos w telefonach? Dostęp do aplikacji można uzyskać m.in. z kontem firmowym w banku Credit Agricole. Jak je założyć?
W tym celu warto skorzystać z CA24 Mobile. Wszystkich formalności można dopełnić zdalnie - wystarczy postępować zgodnie ze wskazówkami, wyświetlanymi w aplikacji:
- przygotuj dowód osobisty oraz niezbędne dane: numer nip i regon,
- określ rodzaj działalności, odpowiadając na pytania wstępne,
- podaj dane osobowe oraz dane firmy,
- zaznacz niezbędne zgody i potwierdź swoją tożsamość kodem sms,
- zweryfikuj tożsamość, korzystając z funkcji skanowania twarzy,
- sprawdź, czy wszystkie podane przez Ciebie dane, zostały wprowadzone prawidłowo,
- wybierz konto, którym jesteś zainteresowany,
- podpisz umowę - wszystkie dokumenty otrzymasz mailem po podpisaniu.
Posiadacze Konta Biznes mogą od razu zamówić terminal. Wystarczy skorzystać z formularza dostępnego na stronie Credit Agricole - https://www.credit-agricole.pl/male-i-srednie-firmy/terminale-platnicze/terminal-platniczy-softpos#zamow. Opłaty miesięczne za korzystanie z aplikacji są uzależnione od okresu, na który została zawarta umowa.
Podsumowanie
Terminal w telefonie może stanowić doskonałe uzupełnienie potrzeb przedsiębiorców - przy niewielkim nakładzie finansowym. Otwarcie się na nowe metody płatności z pewnością przełoży się na większą dostępność usług i wzrost ich jakości. To rewolucja, która dla wielu firm może oznaczać wielką zmianę na lepsze.
Więcej na: https://www.credit-agricole.pl/
Źródło informacji: Credit Agricole