O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Materiał partnerski

Zakończenie sezonu rowerów publicznych 2025: ponad 8,35 mln wypożyczeń

Sezon rowerów miejskich 2025 dobiegł końca w większości polskich miast, a jego wyniki potwierdzają, że mikromobilność odgrywa coraz ważniejszą rolę w codziennym transporcie miejskim. W 80 miastach odnotowano ponad 8,35 mln wypożyczeń, a z systemów skorzystało około 0,5 mln użytkowników, którzy łącznie pokonali 23 mln kilometrów i spędzili na rowerach 234 mln minut.

Nextbike (1)
Nextbike (1)

Liderem pozostaje Warszawa z imponującym wynikiem ponad 4,6 mln wypożyczeń. Coraz większy udział notują rowery elektryczne - w stolicy 300 e-rowerów wygenerowało 15% przejazdów. Wysokie wyniki odnotowały również: Wrocław (1,27 mln wypożyczeń), Metropolia GZM (1,13 mln), Łódź (602 tys., +11% r/r) oraz Białystok (259 tys.). Część floty pozostanie aktywna zimą - m.in. na terenie Metropolii GZM i we Wrocławiu, gdzie do marca dostępna będzie połowa systemu.

„Wyniki tego sezonu potwierdzają, że rowery są już pełnoprawnym elementem transportu publicznego w największych polskich miastach. Już kolejny rok z rzędu liczba wypożyczeń utrzymuje się na stabilnym poziomie ponad 8 milionów przejazdów, co wyraźnie pokazuje, że mieszkańcy postrzegają rowery jako szybki, wygodny i przewidywalny środek codziennego transportu miejskiego. Od lat rowery nie są uwzględnione w ustawie o transporcie publicznym, a nasze najnowsze dane pokazują, jak ważne jest ich uwzględnienie. W świetle europejskich trendów ma to kluczowe znaczenie dla rozwoju ruchu rowerowego i systemów bike sharingu w Polsce” - komentuje Marcin Sałański, Head of Communications w Nextbike Polska.

Polska jako serce nowoczesnej mikromobilności

Rok 2025 okazał się przełomowy dla marki Nextbike nie tylko pod względem stabilnych wyników wypożyczeń, ale także w kontekście rozwoju biznesu i całej branży bike sharingu. Po oficjalnym połączeniu niemieckiej i polskiej filii pod jednym inwestorem - Star Capital - firma przedstawiła wspólną strategię rozwoju i inwestycji. Już latem tego roku Nextbike uruchomił w Warszawie największe w Europie Środkowo-Wschodniej centrum produkcyjno-serwisowe dla systemów bike-sharingowych.

„Uruchomienie warszawskiego hubu produkcyjnego to moment przełomowy nie tylko dla naszej firmy, ale dla całej branży mikromobilności w regionie. Po raz pierwszy w Europie Środkowo-Wschodniej powstało centrum, które wertykalnie łączy produkcję, recykling, serwis, logistykę i rozwój technologii w jednym miejscu. Dzięki temu nie tylko obsługujemy polskie systemy, ale będziemy realnie wspierać rozwój mikromobilności w ponad 23 europejskich krajach. „Made in Europe” przestaje być hasłem - staje się standardem, który wyznaczamy właśnie z Warszawy” - podkreśla Sałański.

Dzięki 36-metrowej linii montażowej warszawski hub będzie produkować do 150 rowerów dziennie. W tym tylko roku powstało tam już 10 tys. nowych jednośladów, w tym kompletne dostawy m.in. dla Barcelony, Zagrzebia, Bonn, Norymbergi czy Kassel. W rekordowym tempie zrealizowano także dostawę ponad 2700 nowych rowerów dla Wrocławia.

Ekspansja i elektryfikacja systemów

Przyszły rok zapowiada się równie intensywnie. Nextbike planuje start w kilkudziesięciu polskich przetargach, a równolegle będzie rozwijać działania w Finlandii, Szwecji, na Litwie i Bałkanach. W grupie trwają również prace nad projektami we Francji, Niemczech, Austrii i Hiszpanii. W 2026 roku firma zamierza przyspieszyć również rozwój publicznych rowerów elektrycznych, uruchamiając testy w kolejnych polskich i europejskich miastach.

Źródło informacji: Nextbike

Nextbike
Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną.

Zobacz także

  • Wyjątkowa przestrzeń LEPAS L8: kojąca ostoja dla życia pełnego emocji

  • Wystawa Blokees na targach CCXP25 w Brazylii: światowa premiera nowego produktu z serii Rycerzy Zodiaku

  • Te zabawki wylądują w tym roku pod choinką - Carrefour ujawnia hity sprzedaży 2025 roku w kategorii zabawek

  • Salon Smaków (1)
    Salon Smaków (1)

    Tyle polskie firmy przeznaczą na świąteczne premie dla pracowników

Serwisy ogólnodostępne PAP