Google wprowadzi obowiązkową weryfikację reklamodawców
Amerykański koncern zapowiedział, że od wakacji wszyscy reklamodawcy, którzy będą chcieli wykupić przestrzeń reklamową na platformie Google'a, najpierw będą musieli przejść pełną weryfikację. Ma to zapewnić większą transparentność zleceniodawców reklam.
Zgodnie z nowymi regulacjami, reklamodawcy będą musieli przedłożyć swoje dokumenty identyfikacyjne oraz dokumenty założycielskie firmy, żeby potwierdzić swoją tożsamość oraz kraj, w którym działa firma, jaką reprezentują.
Jak dotąd Google wymagał tego typu informacji jedynie od reklamodawców, którzy wykupywali na serwisie reklamy polityczne lub treści związane z kampanią wyborczą.
Proces weryfikacyjny był także często wykorzystywany, żeby wychwytywać firmy wykorzystujące przestrzeń reklamową tylko po to, żeby promować podróbki. Tak jak to miało miejsce choćby w ostatnich tygodniach podczas sprzedaży fałszywych specyfików leczących koronawirusa lub masek ochronnych.
Koncern poinformował, że zacznie wprowadzać weryfikację stopniowo - najpierw w Stanach Zjednoczonych, a potem w innych krajach. Google szacuje, że cały proces może zająć nawet kilka lat. Ale zapewnia, że dzięki temu użytkownicy uzyskają wyraźną informację o tym, kto stoi za wyświetlanymi na ich ekranach reklamami. (PAP)
jowi/ mam/