O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Badanie: połowa seniorów obawia się korzystania z bankowości mobilnej

Rośnie liczba seniorów korzystających z bankowości elektronicznej i mobilnej; połowa z nich obawia się jednak oszustwa podczas korzystania z takich usług - wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez IBRiS dla Santander Consumer Bank.

Smartfon Fot. PAP/Grzegorz Michałowski
Smartfon Fot. PAP/Grzegorz Michałowski

Jak podaje Santander Consumer Bank (SCB), wśród użytkowników bankowości elektronicznej i mobilnej stale zwiększa się grupa osób powyżej 60. roku życia, dlatego banki starają dostosować się do potrzeb seniorów.

Więcej

Policyjne radiowozy Fot. PAP/Darek Delmanowicz
Policyjne radiowozy Fot. PAP/Darek Delmanowicz

Małopolskie. Senior padł ofiarą oszustów, stracił 50 tys. zł

55 proc. osób po 60. roku życia docenia zrozumiałą komunikację i używanie prostego języka podczas obsługi, ponieważ eliminuje to barierę komunikacyjną związaną z używaniem trudnego języka technicznego - wskazała rzecznika Santander Consumer Bank Magdalena Grzelak, cytowana w informacji prasowej.

Dla 29 proc. seniorów ważne jest, by w banku dostępne było dodatkowe wyjaśnienie skomplikowanych pojęć występujących w umowie - podkreślono w badaniu. Z tej grupy 22 proc. klientów po 60. roku życia szczególnie docenia, jeżeli bank oferuje im oddzielne stanowisko obsługi w oddziale oraz pomoc personelu w obsłudze bankomatów czy terminali. Natomiast dla 17 proc. seniorów istotna jest przeznaczona dla nich specjalna oferta produktowa.

Rzeczniczka dodała, że mimo widocznych korzyści i stale rosnącej liczby klientów w wieku powyżej 60. roku życia, połowa seniorów obawia się oszustwa podczas korzystania z bankowości mobilnej, głównie ze względu na "brak zrozumienia technologii oraz zagrożenia cybernetyczne".

20 proc. seniorów twierdzi, że aplikacje bankowe są zbyt skomplikowane w obsłudze, a 15 proc. za jedną z największych trudności uważa konieczność zapamiętania danych do logowania, haseł i PINu.

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 25 marca - 9 kwietnia 2024 r. W badaniu wzięło udział 1000 osób powyżej 60 lat. (PAP)

kno/

Zobacz także

  • Eryk Kulm twarzą kampanii zwracającej uwagę na problem samotności i ubóstwa seniorów w okresie świąt. Fot. Materiały prasowe
    Eryk Kulm twarzą kampanii zwracającej uwagę na problem samotności i ubóstwa seniorów w okresie świąt. Fot. Materiały prasowe

    Eryk Kulm twarzą kampanii zwracającej uwagę na problem samotności i ubóstwa seniorów w okresie świąt

  • Dobrze długo żyć! Forum Lokalnych Inicjatyw Senioralnych [NASZE WIDEO]

  • zdjęcie ilustracyjne. Fot. PAP/Adam Warżawa
    zdjęcie ilustracyjne. Fot. PAP/Adam Warżawa

    Policja zatrzymała mężczyznę, który oszukał seniorki

  • Seniorka w kolekturze Lotto Fot. PAP/Albert Zawada
    Seniorka w kolekturze Lotto Fot. PAP/Albert Zawada

    Psycholożka: gry liczbowe mogą uzależniać. Dotyczy to zwłaszcza seniorów

Serwisy ogólnodostępne PAP