O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

U kuriera Poczty Polskiej zapłacimy kartą płatniczą

3,5 tys. kurierów Poczty Polskiej ma terminale płatnicze, dzięki którym można płacić kartą za przesyłki pobraniowe - poinformowała PAP spółka. Podkreśliła, że będzie to szczególnie istotne w okresie przedświątecznym.

Radzymin, 09.01.2014. Kurier Polskiej Grupy Pocztowej w czasie pracy, 9 bm. Od nowego roku już nie Poczta Polska, ale Polska Grupa Pocztowa zajmuje się dostarczaniem korespondencji z sądów. Prawny monopol Poczty Polskiej na świadczenie usług pocztowych dobiegł końca z powodu unijnych przepisów. (obm) PAP/Tomasz Gzell Archiwum PAP © 2017 / Tomasz Gzell
Archiwum PAP © 2017 / Tomasz Gzell / Radzymin, 09.01.2014. Kurier Polskiej Grupy Pocztowej w czasie pracy, 9 bm. Od nowego roku już nie Poczta Polska, ale Polska Grupa Pocztowa zajmuje się dostarczaniem korespondencji z sądów. Prawny monopol Poczty Polskiej na świadczenie usług pocztowych dobiegł końca z powodu unijnych przepisów. (obm) PAP/Tomasz Gzell Archiwum PAP © 2017 / Tomasz Gzell

"Coraz więcej Polaków nie nosi gotówki przy sobie, wypłaty z bankomatów często wiążą się z dodatkowymi opłatami, dlatego wprowadzamy terminale płatnicze" - powiedział członek zarządu Poczty Polskiej Grzegorz Kurdziel.

Dodał, że takie ułatwienie będzie "szczególnie istotne podczas przedświątecznego szczytu paczkowego".

Jak poinformowano w komunikacie, usługa jest dostępna dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych.

Poczta Polska jest największą firmą dystrybucyjno-logistyczną w kraju. Z przeprowadzonych badań wynika, że spółka jest na pierwszym miejscu jako najczęściej wybierany dostawca kupionego w e-sklepach towaru - 55 proc. badanych sklepów wskazuje, że z usług kurierskich i paczkowych Poczty Polskiej korzysta najwięcej klientów.

Jak wynika z badań Kantar TNS dla Izby Gospodarki Elektronicznej, co czwarta transakcja e-commerce opłacana jest już po tym, gdy paczka dotrze do odbiorcy. Jest to spowodowane głównie przyzwyczajeniami klientów (20 proc.), chęcią zachowania anonimowości (16 proc.), brakiem zaufania do sklepów (15 proc.) oraz obawą przed tym, że zamówiony towar nie dotrze (14 proc.).

W 2016 r. około 30 proc. paczek nadanych za pośrednictwem Poczty Polskiej opłacono gotówką za pobraniem, a średnia kwota takiej transakcji to 200 zł.

Partnerami projektu wyposażenia wszystkich kurierów Poczty Polskiej w terminale płatnicze są MasterCard, Visa i eService. (PAP)

autor: Katarzyna Fiuk

edytor: Anna Mackiewicz

kfk/ amac/

Serwisy ogólnodostępne PAP