PKO BP prowadzi cykl szkoleń dla przedsiębiorców "Dzień dobry Biznes"
PKO Bank Polski realizuje cykl bezpłatnych szkoleń dla przedsiębiorców pod hasłem "Dzień dobry Biznes". W sumie do połowy maja zaplanowano spotkania w 11 miastach w całym kraju. W środowym szkoleniu w Wieliczce uczestniczyli przedsiębiorcy z Małopolski.
Jak powiedział PAP gospodarz spotkania Jacek Dziduszko, dyrektor ds. sprzedaży oddziału regionalnego PKO BP w Krakowie, tegoroczny cykl jest kontynuacją ubiegłorocznej edycji, w której w całym kraju wzięło udział ponad 470 przedsiębiorców.
"Genezą spotkań edukacyjnych +Dzień dobry Biznes+ jest tak naprawdę idea, że bank jako instytucja jest tak silny, jak silni są jego kontrahenci, czyli nasi klienci. Chcemy na tę siłę wpływać przez (...) wzrost konkurencyjności firm, z którymi na co dzień współpracujemy" - zaznaczył.
W tym roku szkolenia odbywają się pod hasłem "Firma w ekspansji". Warsztaty podzielone są na trzy części tematyczne, a każdą z nich prowadzą specjaliści m.in. w dziedzinie komunikacji, marketingu internetowego czy prawa. Zaprezentowane będą m.in. nowe regulacje prawne związane z przetwarzaniem danych osobowych i ciekawe rozwiązania marketingowe dla firm.
Uczestnicy spotkania, zainteresowani prowadzeniem skutecznych kampanii reklamowych w internecie, będą mogli liczyć na praktyczne wskazówki, jak osiągać wybrane cele. Zyskają również możliwość indywidualnych rozmów z ekspertami w zakresie leasingu i faktoringu, ubezpieczeń, ekspansji zagranicznej, czy bankowych produktów finansowych.
Według dyr. Dziduszko uczestnikami spotkań są przede wszystkim przedstawiciele mikro oraz małych i średnich przedsiębiorstw, które zatrudniają do 50 pracowników. "Co ważne, te firmy stanowią u nas w Małopolsce ponad 99 proc. wszystkich firm i zatrudniają 73 proc. mieszkańców regionu. One mają olbrzymi wpływ na całą rzeczywistość gospodarczą regionu" - zaznaczył.
Jednym z głównych tematów, który cieszył się dużym zainteresowaniem uczestników spotkania w Wieliczce, były przygotowania do stosowania przepisów wynikających z rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO). Przedsiębiorcy pytali przede wszystkim o praktyczne skutki nowych przepisów w codziennym funkcjonowaniu ich firm.
Od 25 maja we wszystkich krajach UE zacznie obowiązywać ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO). Harmonizuje ono prawo ochrony tych danych w Europie. Przepisy RODO nakładają na administratorów, przetwarzających dane, nowe obowiązki, dotyczące m.in. bezpieczeństwa przechowywania i przetwarzania danych osobowych.
"Przystosowanie do RODO tak naprawdę czeka każdą firmę. Jest to temat gorący, na pewno niełatwy, ale chcielibyśmy go oddemonizować, bo jest tematem do ogarnięcia, tylko trzeba się nim zająć - spokojnie i systematycznie" - zaznaczył przedstawiciel PKO BP.
W bezpłatnych szkoleniach "Dzień dobry Biznes" mogą wziąć udział wszyscy zainteresowani przedsiębiorcy, którzy zarejestrują się na stronie www.dziendobrybiznes.pl. Kolejne spotkania odbędą się w: Krośnie (12 kwietnia), Świdnicy (18 kwietnia), Nysie (19 kwietnia), Zielonej Górze (25 kwietnia), Stargardzie (26 kwietnia), Chełmie (8 maja), Siedlcach (9 maja) i Radomiu (10 maja).
Przedstawiciele PKO BP zaznaczają, że jest to pierwsza edycja z trzech, które odbędą się w 2018 roku. Drugi cykl, pod hasłem "Siła marki w MŚP", wystartuje w drugim kwartale i będzie dotyczył świadomego budowania i wykorzystywania marki w promowaniu firmy. Ostatnia seria spotkań "Dzień dobry Biznes" odbędzie się w trzecim kwartale pod tytułem "(Nie)ważne co mówią, ważne, że mówią" i w dużej mierze dotyczyć będzie kreowania pozytywnej opinii i tworzenia trwałych relacji z klientami.
Według Jacka Dziduszko wszystkie te przedsięwzięcia organizowane przez PKO BP wynikają bezpośrednio ze strategii banku na lata 2016-2020 wyrażonej hasłem "wspomagamy rozwój Polski i Polaków". (PAP)
autor: Rafał Grzyb
edytor: Sonia Sobczyk