O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Badanie: 80 proc. fryzjerów i kosmetyczek ocenia ten sezon letni jako gorszy niż zimowy

Ponad 80 proc. fryzjerów i kosmetyczek ocenia ten sezon letni jako gorszy niż zeszły sezon zimowy wynika z badania Inicjatywy #BeautyRazem. Branża apeluje o wprowadzenie 8 proc. stawki VAT na usługi kosmetyczne.

Salon fryzjerski. Fot. PAP/Darek Delmanowicz
Salon fryzjerski. Fot. PAP/Darek Delmanowicz

Z najnowszego badania tzw. branży beauty wynika, że 80,44 proc. pytanych specjalistów fryzjerstwa i kosmetologii ocenia ten sezon letni jako gorszy niż zeszły sezon zimowy. Na porównywalny, wskazało 11,64 proc. pytanych, a lepszy (lub trochę lepszy) wskazało 7,91 proc.

W najbliższym półroczu niespełna 30 proc. przedsiębiorstw tej branży planuje zwiększanie zatrudnienia w firmach, 70 proc. nie rozważa tego - czytamy.

Jak powiedział PAP założyciel inicjatywy #BeautyRazem Michał Łenczyński, na rynku beauty panuje umiarkowany pesymizm. "Zbliża się jesień, która jest wielką niewiadomą, ale też specjaliści starają się jak najlepiej wykorzystać moment trwającego sezonu i doceniają, że nareszcie mogą pracować z klientem" - wskazał.

Jak zaznaczył, spadki obrotów w branży potwierdzają wyniki poprzednich badań - ok. 30 proc. we fryzjerstwie i kosmetyce, ok. 40 proc. w manicure, ok. 50 proc w rzęsach i wizażu - podał.

"Dlatego branża niezmiennie postuluje stawkę VAT w wysokości 8 proc. na usługi kosmetyczne" - podkreślił Łenczyński.

Ekspert zwrócił uwagę, że z badania wynika ponadto, iż dla 67,91 proc. specjalistów i właścicieli salonów, brak poczekalni stanowi wyraźny dyskomfort, a tylko dla 6,81 proc. spotyka się z pełną akceptacją. Dla porównania przypomniał wyniki z maja br. (zaraz po otwarciu salonów) które wskazywały, że dla 53,85 klientów brak poczekalni stanowi wyraźny dyskomfort.

Dla ponad 1/3 (35,45 proc.) klientów, całość wytycznych sanitarnych jest przyczyną ogólnego dyskomfortu, a brak poczekalni jest jego jednym z głównych czynników - ocenił Łenczyński.

Badanie inicjatywy #BeautyRazem przeprowadzone zostało przez Akademię Sztuki Piękności w dniach 9-19 lipca, metodą CAWI, na próbie 1567 specjalistów i przedsiębiorców branży beauty. (PAP)

autorka: Longina Grzegórska-Szpyt

Zobacz także

  • Fot. PAP/Leszek Szymański
    Fot. PAP/Leszek Szymański

    Wirusolog: jesienią koronawirus znowu uderzy

  • Fot. PAP/Wojtek Jargiło
    Fot. PAP/Wojtek Jargiło

    "Rz": już nie umieramy nadmiarowo. Po rekordowych liczbach zgonów w Polsce trend hamuje

  • Zdjęcie ilustracyjne. Fot. PAP/Aleksander Koźmiński
    Zdjęcie ilustracyjne. Fot. PAP/Aleksander Koźmiński

    Ciężki przebieg COVID-19 może skomplikować ciążę

  • Zdjęcie ilustracyjne. Fot. PAP/EPA/GIUSEPPE LAMI
    Zdjęcie ilustracyjne. Fot. PAP/EPA/GIUSEPPE LAMI

    Ponad 5 milionów dzieci na świecie osieroconych w wyniku COVID-19

Serwisy ogólnodostępne PAP