w.Polityce.pl: 76 proc. Polaków uważa, że własność mediów ma znaczenie dla podawanych informacji
76 proc. uczestników badania pracowni Social Changes dla portalu wPolityce.pl twierdzi, że to, do kogo należą media ma wpływ na sposób informowania i wydźwięk podawanych informacji. Przeciwnego zdania jest 8 proc. badanych.
Według opublikowanych przez portal wyników, na pytanie czy "na sposób informowania i wydźwięk podawanych informacji ma wpływ to, do kogo należą media, np. telewizja, radio, prasa, portale internetowe", 43 proc. uczestników badania odpowiedziało "zdecydowanie tak", a 33 proc. "raczej tak".
6 proc. uczestników badania udzieliło odpowiedzi "raczej nie", a 2 proc. - "zdecydowanie nie". 16 proc. uczestników wskazało odpowiedź "trudno powiedzieć".
Według sondażu, odpowiedzi twierdzącej udzieliło 75 proc. wyborców Zjednoczonej Prawicy i 87 proc. Koalicji Obywatelskiej.
Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) na panelu internetowym, na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1090 osób w dniach od 1 do 5 stycznia 2021 roku. (PAP)