O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

W ostatnim tygodniu frekwencja w klasach I-III spadła do średnio 90 procent

W ostatnim tygodniu, zwłaszcza od połowy tygodnia, notujemy nieznaczny spadek frekwencji uczniów klas I-III szkół podstawowych do 90 procent średnio - poinformował w niedzielę minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek.

Fot. PAP/Tytus Żmijewski
Fot. PAP/Tytus Żmijewski

Szef MEiN pytany był w TVP Info o sytuację epidemiczną w klasach I-III szkół podstawowych; uczniowie tych klas, jako jedyne roczniki uczą się od 18 stycznia stacjonarnie w szkołach.

"Byłem w kontakcie przez cały poprzedni tydzień, także wczoraj, przedwczoraj, z Głównym Inspektorem Sanitarnym: nie notuje się ognisk zakażeń w szkołach podstawowych" - odpowiedział Czarnek.

Dane MEIN odnośnie frekwencji w szkołach

Więcej

Fot. PAP/Tomasz Waszczuk
Fot. PAP/Tomasz Waszczuk

Przemysław Czarnek: za rządów PiS informatyzacja szkół postępuje bardzo szybko

Jednocześnie podał, że MEiN na bieżąco monitoruje, ile spośród 14,3 tys. szkół podstawowych pracuje obecnie w trybie innym niż stacjonarny. "Ta liczba szkół pracujących w trybie zdalnym, bądź hybrydowym, nieco wzrosła. Na początku było 99,5 proc. pracujących stacjonarnie w klasach I-III. Pod koniec tego tygodnia, który właśnie się kończy, to już było około 96 proc. pracujących w trybie stacjonarnym, a liczba szkół pracujących w trybie zdalnym zwiększyła się z 0,5 proc. do 3-4 proc. w różnych miejscach w Polsce" - poinformował minister.

"Podobnie jest z frekwencją uczniów. Frekwencja utrzymywała się na imponującym poziomie około 99-97 proc. przez wiele tygodni. W ostatnim tygodniu, zwłaszcza od połowy tygodnia, notujemy nieznaczny spadek frekwencji uczniów w szkołach do 90 proc. średnio" - powiedział.

"To dalej jest bardzo duża frekwencja, która świadczy o tym, że nie ma ognisk zakażeń i uczniowie nie zakażają swoich rodziców, czy domowników, bo gdyby tak było, to byliby w kwarantannach i nie przychodziliby do szkoły na zajęcia stacjonarne. Ale spadek frekwencji nieznaczny występuje. Na bieżąco tę sytuację monitorujemy" - zapewnił szef MEiN.

O przejściu szkoły na tryb pracy inny niż stacjonarny decyduje organ prowadzący, za zgodą sanepidu, po rozpoznaniu sytuacji epidemicznej w placówce.

18 stycznia, gdy uczniowie klas I-III szkół podstawowych i szkół specjalnych (którzy od 9 listopada uczyli się zdalnie) wrócili do nauki stacjonarnej nauka w trybie stacjonarnym prowadzona była w 14 383 podstawówkach, tj. w 99,6 proc. z nich.

Więcej

Minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek. Fot. PAP/Paweł Supernak
Minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek. Fot. PAP/Paweł Supernak

Przemysław Czarnek: Na ten moment nic nie stoi na przeszkodzie, by egzaminy próbne były stacjonarne

W piątek resort edukacji i nauki podał, że w tym dniu w 13 878 szkołach podstawowych w klasach I-III nauka była prowadzona w trybie stacjonarnym, czyli w 96,1 proc. szkół podstawowych. W 94 podstawówkach w piątek w klasach I-III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 471 w trybie mieszanym.

Odsetek szkół podstawowych, w których uczniowie klas I-III uczyli się w trybie innym niż stacjonarny, był w piątek najwyższy od 18 stycznia.

W związku z sytuacją epidemiczną w regionie od poniedziałku do 14 marca uczniowie klas I-III szkół podstawowych w woj. warmińsko-mazurskim wrócą do nauki zdalnej. (PAP)

Autorka: Danuta Starzyńska-Rosiecka

kgr/
 

Zobacz także

  • Skumani.pl - Kinga Włodarczyk, nauczycielka matematyki platformy, wyłoniona w konkursie „Nauczyciele Przyszłości"
    Skumani.pl - Kinga Włodarczyk, nauczycielka matematyki platformy, wyłoniona w konkursie „Nauczyciele Przyszłości"

    Skumani.pl: korepetycje drogie jak nigdy. Pomoże nowoczesna nauka online i AI

  • Podsumowanie projektu MAP „Mistrzostwa w Algorytmice i Programowaniu - Uczniowie”

  • W okresie realizacji 14. Planu Pięcioletniego, Chengdu staje się globalnym centrum innowacji

  • Zdjęcie ilustracyjne. Fot. PAP/Marcin Obara
    Zdjęcie ilustracyjne. Fot. PAP/Marcin Obara

    Badanie: zestresowani rodzice częściej udostępniają dziecku urządzenia ekranowe

Serwisy ogólnodostępne PAP