NBC: igrzyska w Tokio mogą być najbardziej dochodowe w historii stacji
Mimo panującej pandemii Covid-19 transmisja Igrzysk Olimpijskich w Tokio może przynieść amerykańskiej stacji NBC większe zyski niż jakiekolwiek wcześniejsze igrzyska – ocenił w poniedziałek szef konglomeratu mediowego NBCUniversal Jeff Shell.
„W zależności od ratingów, to mogą być najbardziej dochodowe igrzyska w historii naszej firmy” – powiedział Shell na konferencji organizowanej przez Credit Suisse. Podkreślił duże zainteresowanie reklamodawców i popularność amerykańskiej ekipy sportowej.
Shell ocenił, że przed każdymi igrzyskami jest coś, czym ludzie się martwią. „Mieszkałem w Londynie, wszyscy obawiali się korków. Ostatnio to była Zika. A potem, gdy nastąpi ceremonia otwarcia, każdy o tym wszystkim zapomina i cieszy się przez 17 dni. Myślę, że teraz będzie tak samo” – powiedział.
W marcu 2020 roku NBCUniversal poinformował, że w związku z igrzyskami sprzedał reklamy warte 1,25 mld dolarów, co było rekordową wartością wśród amerykańskich stacji telewizyjnych. Organizatorzy podjęli później decyzję o przełożeniu igrzysk o rok z powodu pandemii Covid-19, a NBC nie ogłosiło nowych danych sprzedaży reklam.
Organizacji igrzysk tego lata sprzeciwia się większość Japończyków, a eksperci ostrzegają, że zawody mogą się przyczynić do rozprzestrzenienia koronawirusa w Japonii i innych krajach. Brytyjskie czasopismo medyczne „Lancet” apelowało niedawno o „globalne dyskusje” nad organizacją zawodów w czasie pandemii, a doradzający japońskiemu rządowi wirusolog Hitoshi Oshitani ocenił, że „bezpieczne igrzyska” są niemożliwe do zorganizowania. (PAP)
autor: Andrzej Borowiak
lozo/