Gospodarka USA. Jak kształtował się amerykański PKB od 2006 roku?
W czasie postcovidowego ożywienia gospodarczego rośnie w Stanach Zjednoczonych popyt na usługi i produkty przemysłowe - powiedział PAP prezes Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce (AmCham) Tony Housh. Dodał, że największe szanse widzi dla polskiej branży gamingowej, informatycznej i technologicznej.
Prezes AmCham wskazał, że w miarę jak amerykańska gospodarka wychodzi z kryzysu wywołanego pandemią, w USA rośnie popyt na różnego rodzaju usługi i produkty przemysłowe, co stwarza szanse dla firm, które myślą o wejściu na amerykański rynek.
Housh ocenił, że jeśli chodzi o biznes usługowy, duże zapotrzebowanie widać m.in. na produkty z branży gamingowej, oprogramowanie czy usługi informatyczne. Natomiast wśród produktów przemysłowych rośnie np. popyt na wyroby metalurgiczne, części samochodowe i sprzęt elektryczny. "W ostatnich latach amerykański sektor produkcji przemysłowej był sukcesywnie przenoszony za granicę i obecnie wiele produktów musimy kupować w innych krajach" - wyjaśnił. Dodał, że pomimo że, konkurencja na amerykańskim rynku jest ogromna, to na wysokiej jakości towary wciąż jest bardzo duże zapotrzebowanie.
Jak z kolei wskazał Mateusz Jurczyk, dyrektor krakowskiego oddziału AmCham, ułatwieniem dla polskich firm, które chcą wejść na amerykański rynek, jest uruchomienie w marcu oddziału Amazona w Polsce. "Ruszyliśmy wówczas z kampanią, żeby uświadomić polskim przedsiębiorcom, że zarejestrowanie się na platformie wcale nie jest skomplikowane i że dzięki tej formie sprzedaży można dotrzeć do odbiorców na całym świecie. Zainteresowanie spotkaniami informacyjnymi jest bardzo duże, wiele osób zdecydowało się założyć firmy po to, by handlować przez Amazona, a jesienią ruszy kolejny cykl spotkań” – powiedział Jurczyk.
