Najnowszy film o Bondzie może zarobić w ten weekend nawet 90 milionów dolarów
Oczekiwanie na opóźnioną z powodu pandemii premierę najnowszego filmu o przygodach agenta 007 Jamesa Bonda zakończyło się w środę 28 września jego uroczystą premierą. Teraz „Nie czas umierać”, trafi do kin na całym świecie. Według szacunków analityków rynku, dzieło Cary’ego Joji Fukunagi zarobi w pierwszy weekend wyświetlania przynajmniej 90 milionów dolarów.
Film „Nie czas umierać” będzie stopniowo trafiał do kin na całym świecie. Polscy widzowie zobaczą go już od piątku 1 października, to jest o tydzień wcześniej niż widzowie amerykańscy. We wtorek 28 września film Fukunagi miał swoją premierę w Wielkiej Brytanii, a od czwartku można będzie oglądać go w Korei Południowej. W kolejnych dniach „Nie czas umierać” zadebiutuje m.in. w Brazylii, Niemczech, Holandii, Japonii, Hiszpanii i we Włoszech. W sumie na początek będzie można zobaczyć go w pięćdziesięciu krajach, do których jeszcze w październiku dołączy kolejnych piętnaście.
W dobie pandemii trudno jest szacować wyniki kasowe debiutujących w kinach filmów. Jak zauważa portal „Variety”, w przypadku „Nie czas umierać” może to być jeszcze trudniejsze, gdyż docelową grupą wiekową dzieła Fukunagi są widzowie starsi. A ci wciąż niechętnie wracają do kin. Trudnością w oszacowaniu prognoz finansowych są również niezmiennie obostrzenia związane z pandemią.
Mimo to analitycy pokusili się o zrobienie prognoz i oszacowali, że film „Nie czas umierać” może zarobić w pierwszy weekend wyświetlania ponad 90 milionów dolarów. Jeśli tak się stanie, będzie można mówić o obiecującym wyniku. Nie różniłby się on zbytnio od zysków, jakie w pierwszy weekend wyświetlania osiągnęły poprzednie odsłony przygód agenta 007. Film „Spectre” zarobił 123 miliony dolarów, a „Skyfall” 109. Do tej pory na zagranicznych rynkach w pierwszych dniach wyświetlania najlepiej radziły sobie filmy „Czarna Wdowa” (78 milionów dolar)ów), „Szybcy i wściekli 9” (69 milionów) oraz „Shang-Chi i legenda dziesięciu pierścieni” (58 milionów). (PAP)
