O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

W Przemyślu powstaje nowoczesne zaplecze techniczne dla PKP Intercity [NASZE WIDEO]

W Przemyślu trwa rozbudowa bocznicy kolejowej należącej do PKP Intercity. W ramach inwestycji powstanie również m.in. całoroczna myjnia pociągów. Pracę w nowym obiekcie znajdzie ok. 150 osób. Zakończenie wszystkich prac zaplanowane jest na 2026 r.

Wykonawcą zadania jest konsorcjum firm KZN Rail sp. z o.o. i Wadoma W. Małkowiak, W. Bodziony spółka komandytowa. Wartość podpisanej w lipcu ubiegłego roku umowy to niemal 340 mln zł. Obecnie wykonawca prowadzi prace ziemne m.in. przy fundamentach obiektów, które powstaną.

Jak powiedział PAP we wtorek dyrektor kontraktu KZN Rail Mirosław Stempak, w ramach zadania przebudowana zostanie bocznica kolejowa w Bakończycach, dzielnicy Przemyśla. „Powstaną tu też obiekty kubaturowe dla PKP Intercity o powierzchni blisko 8 tys. mkw. Będą to budynki hali napraw i hali myjni, w której będą znajdowały się trzy tory o długości około 240 metrów” – dodał.

Przebudowane zostanie całe torowisko bocznicy kolejowej wraz z siecią trakcyjną. W sumie będzie to ok. 30 rozjazdów, powstanie także ok. 5 km nowych torów.

Więcej

Makieta prezentująca projekt CPK. Fot. PAP/Paweł Supernak
Makieta prezentująca projekt CPK. Fot. PAP/Paweł Supernak

Wycena nieruchomości pod CPK. Spółka dementuje spekulacje

Jak podkreślił Stempak, dla pracowników powstanie nowoczesne zaplecze pozwalające na przeprowadzenie i obsługę przeglądów pociągów. „W ramach inwestycji powstanie ekologiczna myjnia wykorzystująca wody opadowe z instalacji deszczowej obiektu” – zaznaczył.

Wybudowana będzie również instalacja umożliwiająca odladzanie pociągów, powstanie też stacja paliw. Wykonawca wybuduje również nową nastawnię, oprócz tego powstaną nowe drogi, place manewrowe i parkingi.

Stempak podkreślił, że cała inwestycja jest wykonywana przez polskie firmy. „Posiłkujemy się tu również firmami lokalnymi z Podkarpacia” – dodał.

Inwestycja ma być gotowa w 2026 r.

PKP Intercity podkreśliła, że rozbudowa bocznicy w Przemyślu pozwoli obsłużyć większą liczbę składów i podniesie efektywność przygotowania pociągów do trasy. (PAP)

huk/ drag/ ał/

Zobacz także

  • PKP Intercity z umową z Alstom Polska na 42 piętrowe pociągi ekspresowe. Fot. PAP/	Jarek Praszkiewicz
    PKP Intercity z umową z Alstom Polska na 42 piętrowe pociągi ekspresowe. Fot. PAP/ Jarek Praszkiewicz

    Alstom w Chorzowie zbuduje 42 nowoczesne pociągi ekspresowe dla PKP Intercity

  • Prezentacja pociągu przewoźnika RegioJet na Dworcu Zachodnim w Warszawie. Fot. PAP/Leszek Szymański
    Prezentacja pociągu przewoźnika RegioJet na Dworcu Zachodnim w Warszawie. Fot. PAP/Leszek Szymański

    Przewoźnik kolejowy RegioJet przygotowuje skargę na PKP Intercity do Komisji Europejskiej

  • Cegielski zwrócił ponadto uwagę, że ostateczny kształt produktu zawsze wynika z decyzji i akceptacji zamawiającego. Fot. Adobe Stock/Eva (zdjęcie ilustracyjne)
    Cegielski zwrócił ponadto uwagę, że ostateczny kształt produktu zawsze wynika z decyzji i akceptacji zamawiającego. Fot. Adobe Stock/Eva (zdjęcie ilustracyjne)

    Nowe wagony dla PKP Intercity. Minister Klimczak zgłasza uwagi do zamówionych pociągów. Jest reakcja producenta

  • Zdjęcie ilustracyjne Fot. PAP/Marcin Gadomski
    Zdjęcie ilustracyjne Fot. PAP/Marcin Gadomski

    Finał przetargu na piętrowe pociągi. PKP Intercity wybrało ofertę

Serwisy ogólnodostępne PAP