Zniżka za zakup biletów w aplikacji i specjalna nagroda. Koleje Śląskie zachęcają do podróży
Koleje Śląskie utrzymają w 2026 r. 10-procentową zniżkę za zakup biletów w działającej od blisko roku aplikacji pod nazwą Kaeśka. W 2025 roku za jej pośrednictwem sprzedano blisko 800 tys. biletów - wynika z informacji przekazanej przez przewoźnika. Koleje Śląskie zachęcają do podróży
Aplikację biletowo-informacyjną Kaeśka regionalny przewoźnik woj. śląskiego wprowadził z początkiem 2025 r. Początkową zachętą do korzystania z niej była pula biletów z 30-procentową zniżką; potem rabat obniżono do 10 proc., już bez limitów. Jednocześnie wycofano zniżkę 10-proc. na bilety z innych internetowych kanałów i biletomatów.
Jak przekazał w środę rzecznik Kolei Śląskich Bartłomiej Wnuk, pasażerowie będą mogli o 10 proc. taniej, niż w innych miejscach, kupować bilety w Kaeśce także przez kolejny rok. Zniżka obejmuje bilety na przejazdy pojedyncze, bilety miesięczne oraz wybrane oferty specjalne. Łączy się ze wszystkimi ulgami ustawowymi.
Nagroda za milionowy bilet
Cytowany przez Wnuka wiceprezes KŚ ds. handlowych Tomasz Niedziela zapowiedział, że pasażer, który kupi w aplikacji milionowy bilet, otrzyma nagrodę – roczny bilet sieciowy uprawniający do korzystania z nieograniczonej liczby przejazdów pociągami spółki w 2026 r.
Tańsze bilety Kolei Śląskich w Kaeśce także w 2026 roku! Blisko 800 tys. sprzedanych biletów potwierdza skalę zainteresowania wśród podróżnych, a stały rabat w wysokości 10 proc., pozostaje jedną z najważniejszych korzyści dla użytkowników Kaeśki: https://t.co/DiRt4tzs5G pic.twitter.com/kRkCR2Focy
— Koleje Śląskie (@KolejeSlaskie) December 17, 2025
W Kaeśce od początku roku można kupować i zwracać bilety, generować faktury, wyszukiwać połączenia czy informacje o ewentualnej zastępczej komunikacji autobusowej. Od lipca br. podróżni mają dostęp do informacji o wypełnieniu pociągów w czasie rzeczywistym czy możliwość dokupienia biletu na większy bagaż, przewóz psa lub roweru.
W najnowszych aktualizacjach pojawiły się nowe funkcjonalności m.in. podgląd pełnej trasy pociągu z wyróżnieniem odcinka objętego biletem, powiększenie kodu QR podczas kontroli czy opcja płatności za pomocą dwóch najpopularniejszych portfeli cyfrowych.
Ponadto aplikacja oferuje subskrypcję biletów okresowych z automatycznymi płatnościami i przedłużaniem ważności biletów czy możliwość zakupu biletu tuż przed odjazdem pociągu. Bilet w Kaeśce można kupić niemal w ostatniej chwili, a w razie potrzeby zwrócić go do 5 minut po planowanym odjeździe pociągu.
W najbliższym czasie Kaeśka ma zostać odświeżona pod kątem wydajności i wygody, a także zintegrowana z powstającą aplikacją na nowej stronie internetowej KŚ, wraz z umożliwieniem korzystania w tych wszystkich miejscach z jednego wspólnego konta.
KŚ zapewniają, że na rozwój aplikacji wpływ mają użytkownicy. Dzięki ich sugestiom m.in. odświeżono ekran główny, poprawiono obsługę wyboru pasażerów na mniejszych urządzeniach czy uporządkowano listę ulg w biletach sieciowych. Spółka czeka na wszelkie kolejne uwagi pod adresem: kaeska@kolejeslaskie.pl
Aplikację można pobrać bezpłatnie na telefony i tablety pracujące w systemach Android i iOS.
KŚ należą do samorządu woj. śląskiego. Przewożą ok. 22 mln pasażerów rocznie. Ich tabor liczy ok. 65 pociągów. Bieżące zakupy pociągów Impuls 2 zwiększą do 2027 r. flotę KŚ o ok. połowę, docelowo pozwalając na otwarcie nowych tras, uruchomienie nowych połączeń, a także zwiększenie częstotliwości kursów na niektórych liniach. (PAP)
mtb/ mick/gn/