Na prezent: nie skarpetki, ale coś użytecznego
Większość Polaków na zakup świątecznych prezentów planuje przeznaczyć maksymalnie 400 zł. Za idealny prezent uznają "coś" praktycznego, a najmniej życzą sobie dostać... skarpetki - wynika z badania SW Research na zlecenie firmy Wyjątkowy Prezent.
Prezenty kupimy niemal wszyscy (jedynie ok. 1,5% deklaruje inaczej). Nasz budżet świąteczny wyniesie od 200 do 400 zł. Co dziesiąta osoba przeznaczy na prezenty powyżej 600 zł.
Na spokojnie i do galerii
Jak wynika z badań, Polacy chcą uniknąć zakupów na ostatnią chwilę. Blisko połowa ankietowanych deklaruje zakupy aż miesiąc wcześniej (47,1%). Prawie tyle, bo 47,9%, potwierdza, że prezenty kupią 2 tygodnie wcześniej. Tylko ok. 5% zrobi zakupy w Wigilię lub dzień przed.
Niezmienną popularnością cieszą się galerie handlowe - aż 54% Polaków wybierze się do nich. Widoczny jest trend zakupów online. Decyduje się na nie już 49% pytanych Polaków. Natomiast supermarkety tracą na znaczeniu, bo kojarzą się z nerwową atmosferą i kolejkami.
Prezenty chciane i niechciane
Za idealny prezent większość Polaków uznaje taki, który jest praktyczny. Nieco mniej uważa, że ma przede wszystkim trafiać w gusta. Co piąta osoba twierdzi, że prezent ma pozwalać na przeżycie czegoś niesamowitego!
Za uniwersalny prezent uznajemy wciąż gotówkę (22%). Co dziesiąty Polak chce zostać obdarowany bonem lub voucherem podarunkowym.
Rokrocznie za najbardziej niechciany prezent uznajemy skarpetki. Niechęć do nich deklaruje 12% badanych. Co ciekawe, aż 39% pytanych nie potrafi wskazać najgorszego prezentu jaki dostali. Najwyraźniej pamiętamy tylko prezenty wyjątkowe.
Nasze oczekiwania względem prezentów ulegają zmianie. Coraz częściej Polacy pragną otrzymać jakieś przeżycie. Co dziesiąty ankietowany rozważa skok ze spadochronem lub przejażdżkę luksusowym autem. Część z nich ucieszyłby się z romantycznej kolacji lub masażu. Jest to pewien trend, w którym, prezenty w formie przeżyć wypierają te materialne.
O badaniu
Badanie zrealizowano przez agencję SW Research w dniach 29-31 października 2019r. Wyniki opracowano na podstawie odpowiedzi reprezentatywnej próby 1008 Polaków (pow. 18 lat). Oparto się na metodzie CAWI.
O firmie
Wyjątkowy Prezent jest pierwszą i największą firmą oferującą klientom indywidualnym jak i biznesowym prezenty w formie przeżyć. W ofercie firmy znajdują się takie atrakcje jak skok ze spadochronem czy przejażdżka Ferrari. Firma prowadzi sprzedaż prezentów online na stronie wyjatkowyprezent.pl oraz w sklepach stacjonarnych (40 punktach w galeriach handlowych oraz w sieciach partnerskich). Więcej informacji na: www.wyjatkowyprezent.pl.
Źródło informacji: Wyjątkowy Prezent
