Sztuczna inteligencja to wsparcie dla dziennikarzy
Dziennikarze nie muszą czuć się zagrożeni. Podstawy do tworzenia materiałów dziennikarskich muszą zapewnić sztucznej inteligencji ludzie, którzy będą zdobywać informacje od uczestników opisywanych zdarzeń – zauważył Łukasz Świerżewski, członek zarządu Polskiej Agencji Prasowej podczas debaty „AI a przyszłość mediów”, która zakończyła V Konferencję Media Przyszłości.
Sztuczna inteligencja przebojem wkracza w świat dziennikarstwa. Jak wskazał Łukasz Świerżewski, tworzy ona treści może nie stricte dziennikarskie, ale tzw. kontent - czyli pozwala na utworzenie dowolnego tekstu, wygenerowanie fotografii, opracowanie wideo i grafik.
Sztuczna inteligencja jest więc narzędziem pracy dla dziennikarzy. Jednak niektórzy obawiają się, że stanie się dla nich także konkurencją, a dziennikarze z powodu szerszego wykorzystywania technologii być może będą mieli mniej pracy.
„Na razie jednak uspokajamy, dziennikarze nie muszą czuć się zagrożeni. Sztuczna inteligencja wytworzy tylko tyle, ile wcześniej dostanie materiału wsadowego. A ten muszą zapewnić ludzie, którzy na miejscu opisywanego wydarzenia będą bezpośrednio rozmawiać z innymi ludźmi” – przekonywał Łukasz Świerżewski.
Według wiceprezesa PAP sztuczna inteligencja to wsparcie dla dziennikarzy, a dla agencji prasowych czy domów mediowych - narzędzie optymalizacji, które pomoże redakcjom efektywniej pracować.
Źródło informacji: PAP MediaRoom