FAVI zmienia CEO. Na czele firmy staje Marie Hejlová
Największa czeska wyszukiwarka mebli, FAVI, ogłasza zmianę w kierownictwie firmy. Nową CEO zostaje Marie Hejlová, związana z FAVI od samego początku jego istnienia. Dotychczas kierowała marketingiem oraz współtworzyła strategiczne decyzje firmy. Na stanowisku zastępuje Jana Sellersa-Zajíca, który kierował spółką przez ostatnie 9 lat.
„Marie zna FAVI od A do Z - budowała je od pierwszych dni i zawsze była obecna przy wszystkich kluczowych momentach rozwoju. Jej wiedza o produkcie, rynku oraz potrzebach naszych klientów i partnerów biznesowych jest wyjątkowa. Dlatego z pełnym zaufaniem przekazuję jej stery firmy” - mówi dotychczasowy CEO, Jan Sellers-Zajíc. Obaj założyciele, Jan Sellers-Zajíc i Radomír Hejl, pozostają aktywnie zaangażowani w rozwój FAVI jako członkowie zarządu i będą dalej wspierać strategiczne kierunki rozwoju spółki.
Nowa CEO, Marie Hejlová, dołączyła do zespołu już przy zakładaniu firmy w 2016 roku, obejmując funkcję szefowej marketingu. Pod jej kierownictwem marka rozszerzyła działalność na dwanaście europejskich rynków i ugruntowała pozycję kluczowego gracza w branży.
„FAVI to dla mnie nie tylko praca, ale również sprawa bliska sercu. Cieszę się, że będziemy dalej pomagać sprzedawcom mebli w rozwoju, a jednocześnie doskonalić doświadczenie zakupowe klientów, które w nadchodzących latach chcemy dodatkowo wzmacniać dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji” - podkreśla Marie Hejlová.
Stabilny wzrost i silna pozycja na rynku
FAVI powstało jako startupowy projekt przedsiębiorców Jana Sellersa-Zajíca i Radomíra Hejla. Obecnie jest największym w Czechach wyspecjalizowanym agregatorem mebli online, z miesięczną odwiedzalnością przekraczającą 10 milionów użytkowników i ofertą ponad 2 000 sprzedawców z całej Europy. Oprócz rynku czeskiego, gdzie znajduje się wśród TOP 5 najważniejszych graczy meblowych, FAVI jest również znaczącym podmiotem w Polsce (https://favi.pl/) , na Węgrzech (https://favi.hu/), w Rumunii (https://favi.ro/), na Słowacji czy w Chorwacji. Dzięki swojemu modelowi biznesowemu FAVI generuje e-shopom obroty na poziomie około 5 miliardów koron rocznie. Spółka jest częścią EMMA Capital, grupy inwestycyjnej specjalizującej się we wspieraniu firm w rozwoju i ekspansji.
Nowy szef marketingu i kolejne plany
Nowym dyrektorem marketingu FAVI został Jakub Macenauer, który dotychczas pełnił funkcję Head of Performance oraz Marketing Expansion Manager. Obecnie pracuje nad realizacją nowego spotu telewizyjnego, powstającego przy wykorzystaniu zaawansowanych technologii sztucznej inteligencji. W nadchodzących latach FAVI chce jeszcze mocniej opierać się na sile swojej marki i konsekwentnie ją rozwijać.
„Chcemy dostarczać klientom więcej emocji i inspiracji. Być z nimi od chwili, gdy zaczynają wyobrażać sobie nowy wystrój wnętrza, poprzez etap poszukiwań konkretnych elementów, aż po sam zakup. Krótko mówiąc - chcemy pokryć cały ich cykl meblowy i być przewodnikiem na każdym kroku” - wyjaśnia Macenauer.