ORLEN: konsekwentnie wspieramy polską kulturę
Poznaliśmy laureatów 7. edycji Nagrody PAP im. Ryszarda Kapuścińskiego - wyróżnienia ustanowionego w 2010 r., by promować wartości bliskie zarówno agencji, jak i patronowi wydarzenia. Zwycięzców wyłoniła kapituła złożona z wybitnych dziennikarzy, której współprzewodniczyli córka Ryszarda Kapuścińskiego Rene Maisner oraz przyjaciel legendy polskiego reportażu Mirosław Ikonowicz. Partnerem Nagrody był ORLEN S.A., a wiceprezes zarządu spółki Witold Literacki wręczył nagrodę główną za najlepszy materiał tekstowy Tatianie Kolesnychenko.
„ORLEN od wielu lat konsekwentnie angażuje się w rozwój polskiej kultury. Wspieramy kluczowe instytucje i wydarzenia, które dbają o nasze dziedzictwo kulturowe i budują wrażliwość społeczną. Równie istotne są dla nas działania w społecznościach lokalnych. Wspieramy projekty edukacyjne i inicjatywy, które pozwalają dzieciom i młodzieży rozwijać talent, ciekawość i kompetencje kulturowe” - powiedziała podczas uroczystości Sylwia Snopkiewicz, dyrektor wykonawcza ds. sponsoringu ORLEN.
ORLEN jest jednym z kluczowych mecenasów polskiej kultury i nauki, wspierając zarówno najbardziej znane placówki (Zamek Królewski, Teatr Wielki Opera Narodowa, Muzeum POLIN), jak i lokalne inicjatywy, fundacje czy stowarzyszenia (m.in. w ramach programu Kulturalny ORLEN). W ostatnim czasie firma zaangażowała się m.in. w promocję XIX Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina. W Warszawie oraz sześciu innych miastach w Polsce powstały specjalne Strefy Melomana, pozwalające na żywo i wspólnie śledzić kolejne etapy tego wyjątkowego wydarzenia.
Źródło informacji: PAP MediaRoom