Dyrektor w Accenture na KBD: technologia wymaga dopracowania, ale cyfrowi asystenci to przyszłość wielu obszarów bankowości
Cyfrowi asystenci - chatboty, voiceboty czy wirtualni doradcy, stają się istotnym elementem nowoczesnej bankowości. Umożliwiają szybszą i bardziej spersonalizowaną obsługę klienta, wspierają doradców w codziennej pracy i otwierają nowe możliwości w zakresie efektywności operacyjnej.
„Te rozwiązania z jednej strony odciążają pracowników banków i pozwalają im spędzić więcej czasu na budowaniu relacji z klientem, a z drugiej strony pozwalają klientowi szybciej załatwić pewne sprawy o dowolnej porze dnia lub nocy. Technologia jednak wymaga całkowicie innego podejścia do procesu testowania, zanim dane rozwiązanie zostanie wprowadzone do użytku, ponieważ bardzo często jest ona oparta o modele LLM, które mają pewną bezwładność” - wyjaśniał Dominik Orłowski, dyrektor ds. usług finansowych w Accenture, podczas 17. Kongresu Bankowości Detalicznej.