O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Materiał partnerski

Polska firma odzieżowa dotarła do kolejnego kraju

Po Wielkiej Brytanii, Egipcie, Chorwacji, Grecji czy Włoszech przyszedł czas na Kosowo. To właśnie w tym kraju polska firma odzieżowa LPP zadebiutowała z salonem swojej najmłodszej, a zarazem najszybciej rozwijającej się marki - Sinsay, docierając już na 41. rynek. Z czego wynika taki kierunek rozwoju spółki i jak sukcesywnie zwiększała się jej międzynarodowa obecność?

Adobe Stock (1)
Adobe Stock (1)

Potencjał Bałkanów

Otwarcie salonu w Kosowie to kolejny etap dynamicznego rozwoju polskiej firmy odzieżowej LPP, która w ostatnich latach intensywnie wzmacnia swoją pozycję w krajach bałkańskich. Już w pierwszym roku działalności w tym kraju spółka planuje dwucyfrową liczbę sklepów w tej lokalizacji. Firma widzi bowiem potencjał w tej lokalizacji, zwracając uwagę na wzrost gospodarczy kraju i towarzyszące mu pozytywne nastroje konsumenckie. Zauważa otwartość mieszkańców Kosowa na międzynarodowe marki, szczególnie te o ugruntowanej pozycji w regionie, a z drugiej strony stosunkowo niewielką konkurencję. Pierwszy salon otwarto w punkcie handlowym Central Park w Prisztinie, położonym blisko ścisłego centrum miasta. Kolejne sklepy polska firma odzieżowa planuje w centrach czy parkach handlowych, a także przy głównych ulicach najważniejszych miast. LPP nie wyklucza też wprowadzenia na ten rynek swoich pozostałych brandów, do których należą Reserved, Mohito, Cropp i House.

Polska firma odzieżowa na ponad 40 rynkach

Kosowo to już 41. kraj, do którego ze swoją ofertą dotarło LPP. Wcześniej spółka wprowadziła swoje brandy m.in. do Niemiec, na Bliski Wschód, do Finlandii, Wielkiej Brytanii czy Grecji. Dynamiczny rozwój na międzynarodowej arenie sprawił, że firma już po raz kolejny zdobyła pierwsze miejsce w rankingu największych polskich inwestorów za granicą opracowanym przez magazyn Forbes. Obecnie sprzedaż zagraniczna stanowi już ponad połowę przychodów marek LPP. Największy udział w niej ma działalność w takich krajach jak m.in. Rumunia, Czechy i Węgry.

Do końca 2025 r. polska firma odzieżowa LPP planuje otworzyć 1 500 sklepów Sinsay i ok. 100 salonów pozostałych brandów. W ten sposób zwiększy swoją sieć sprzedaży do 4 400 sklepów, przeznaczając na ten cel rekordowe 2,3 mld zł. Rozbudowa sieci stacjonarnej na dotychczasowych i nowych rynkach, wraz ze wsparciem kanału online, ma umożliwić spółce w ciągu dwóch lat podwojenie sprzedaży w stosunku do 2023 r.

Więcej na: lpp.com

LPP S.A.
Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną.

Zobacz także

  • KFB Technologies (1)
    KFB Technologies (1)

    KFB Technologies uruchamia opartą o AI platformę do zarządzania emisjami przemysłowymi

  • Fot. PAP - kadr z filmu
    Fot. PAP - kadr z filmu

    Liderzy sektora consumer finance debatowali o zagrożeniach i szansach branży w 2026 roku

  • Fot. PAP - kadr z filmu
    Fot. PAP - kadr z filmu

    Koordynator Europejskiego Kongresu Finansowego na KBD: 17. edycja naszego kongresu okazała się przełomowa

  • Perma-Pipe International Holdings, Inc. pozyskuje zamówienia na kwotę 52 mln USD w trzecim kwartale oraz zwiększa globalny zasięg dzięki projektom w zakresie centrów danych w USA i przedsięwzięciom na rzecz Saudi Aramco

Serwisy ogólnodostępne PAP