O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Spotify testuje funkcję podcastów wideo

Spotify, we współpracy z dwoma popularnymi na YouTube vlogerami, zaczęło testować w swojej aplikacji dostęp do podcastów z wideo. Jeśli usługa spodoba się odbiorcom, już niedługo udostępniona zostanie użytkownikom na całym świecie.

W eksperymencie udział wzięli dwaj YouTube'owi vlogerzy, Zanej Hijazi i Heath Hussar, których konto "Zane and Heath: Unfiltered" ma na YouTube niemal 600 tys. subskrybentów, i których podcast, pod tym samym tytułem, dostępny jest również w aplikacji Spotify.

W ramach eksperymentu, autorzy mogli umieścić na Spotify nagrania wideo, towarzyszące trzem ostatnim odcinkom podcastu, które później udostępnione zostały połowie ze słuchaczy kanału. Spotify nie ujawnia, którym nagraniom towarzyszy film, użytkownicy muszą najpierw kliknąć w dany odcinek, żeby przekonać się czy towarzyszy mu wideo; film można odtwarzać również w wersji pełnoekranowej.

Jak poinformował amerykański serwis The Verge, jeśli usługa spodoba się odbiorcom, Spotify zamierza szybko udostępnić ją użytkownikom na całym świecie. Byłoby to zwłaszcza przydatne w przypadku kanału The Ringer, z podcastami o tematyce sportowej i popkulturowej, który Spotify przejął na początku tego roku.

Filmy zostałyby zsynchronizowane z nagraniami audio na Spotify i można by je było odtwarzać nawet robiąc jednocześnie inne rzeczy na smartfonie. Nagrania wgrywane będą w oryginalnym języku, Spotify nie zamierza ich tłumaczyć.

"W Spotify regularnie przeprowadzamy szereg testów, które mają nam pomóc w usprawnianiu naszych usług dla użytkowników. Niektóre z tych funkcji są później udostępniane szerszej publiczności, inne - pomagają nam się uczyć" - powiedział The Verge rzecznik Spotify.

Zdaniem ekspertów to, że Spotify zaangażował do współpracy dwóch popularnych twórców YouTube, oznacza że serwis zamierza rywalizować z należącą do Google platformą. I zauważają, że koncern już od pewnego czasu wykazuje rosnące zainteresowanie produkcjami wideo - firma rozpoczęła budowę studia nagraniowego w Los Angeles. Mają być tu nagrywane nie tylko podcasty, ale także filmy. (PAP)

jowi/ mam/

Serwisy ogólnodostępne PAP