Francja/ Amazon zawiesza kampanię promującą wyprzedaże Black Friday; powodem lockdown
Amazon wycofuje z mediów reklamy promujące wyprzedaże podczas Black Friday, po tym jak francuski rząd uznał kampanię za nieuczciwą wobec małych przedsiębiorców, którzy zmuszeni zostali do zamknięcia działalności w ramach wprowadzonego w piątek we Francji lockdownu.
Francuska minister delegowana ds. przemysłu Agnes Pannier-Runacher przyznała w wywiadzie dla radia Europe 1, że poprosiła Amazona o zawieszenie kampanii reklamowej tzw. Czarnego Piątku.
"Była nieodpowiednia w czasie, kiedy 200 tys. przedsiębiorców musi wstrzymać działalność" - powiedziała polityk.
Na pytanie o to, czy koncern będzie jeszcze mógł wznowić kampanię, Pannier-Runacher powiedziała: "To kwestia, którą musimy omówić ze wszystkimi sprzedawcami".
Francuska kampania reklamowa Amazona zaplanowana została w terminie 26 października-19 listopada. Rzeczniczka Amazona przyznała, że grupa zgodziła się już wycofać reklamy radiowe promujące wyprzedaże. Mimo to, jak donosi agencja Reutera, jeszcze w sobotę na francuskiej stronie platformy aktywna była zakładka reklamująca przecenione z racji Black Friday produkty.
Tzw. Czarny Piątek to dzień, kiedy sklepy na całym świecie organizują przedświąteczne wyprzedaże. Zwyczaj przyszedł ze Stanów Zjednoczonych, gdzie Black Friday wypada dzień po Święcie Dziękczynienia; w tym roku wydarzenie przypada na piątek 27 listopada.
W piątek Francja zdecydowała się na powrót do lockdownu, żeby powstrzymać rozprzestrzenienie się pandemii COVID-19. W ramach obostrzeń zamknięte zostały m.in. kawiarnie, bary, restauracje oraz sklepy handlujące produktami innymi niż kluczowe. Decyzja ta wywołała krytykę, a opozycyjni politycy oraz literaci wezwali rządzących do niezamykania przynajmniej księgarni. (PAP)
jowi/ mam/