O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Black Friday. Grzechy sprzedawców i jak nie dać się nabrać

Grzechem przedsiębiorców są nieuczciwe praktyki i sztuczne obniżanie cen przed świętem promocji. Niektórzy zbyt późno decydują się na kampanie marketingowe - pisze w środę "Puls Biznesu".

Black Friday, Fot. PAP/EPA/DIEGO FEDELE
Black Friday, Fot. PAP/EPA/DIEGO FEDELE

Jak przypomina dziennik, "Black Friday to cieszące się w Polsce coraz większą popularnością coroczne święto zakupów".

"Obchodzone jest w czwarty piątek listopada, który w tym roku wypada 24 listopada. W tym czasie konsumenci mogą liczyć na większe zakupy w niższych cenach. Sprzedający już zacierają ręce, spodziewając się większych niż zazwyczaj obrotów" - czytamy.

"Black Friday to bez wątpienia największa tego typu akcja w roku, dlatego warto się do niej przygotować w 100 proc., żeby wyciągnąć z niej jak największe korzyści. Konsumenci łatwiej podejmują wtedy decyzje zakupowe, dzięki czemu firmy generują w tym czasie często kilkusetprocentowe obroty" - mówi Izabella Tur, dyrektor ds. klientów z agencji Studio Form.

Gazeta ostrzega, że "niektórzy przedsiębiorcy wykorzystują gorący okres zakupów do nieuczciwych akcji promocyjnych".

"Wiele firm ryzykuje, podnosząc ceny produktów przed rozpoczęciem akcji rabatowej, aby w trakcie trwania promocji sztucznie je obniżyć. Takie postępowanie bardzo wpływa na opinię o sprzedawcy, jak również zniechęca klientów do innych akcji promocyjnych w ramach Black Friday. Tym samym nieuczciwe firmy działają na szkodę nie tylko własną, ale także ogółu sklepów" - zwraca uwagę Izabella Tur.

Według "PB", "mogą również wiązać się z karami nałożonymi przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK)".

"Tegoroczny Black Friday jest pierwszym tego typu świętem od czasu wejścia w życie dyrektywy Omnibus, która nakłada na przedsiębiorców określone obowiązki związane z prezentowaniem obniżonych cen. Można zatem spodziewać się zwiększonych kontroli ze strony urzędu" - stwierdzono w artykule. (PAP)

kw/

Zobacz także

  • Black Friday (zdjęcie ilustracyjne). Fot. EPA/WILL OLIVER
    Black Friday (zdjęcie ilustracyjne). Fot. EPA/WILL OLIVER

    W Black Friday coraz częściej zwracamy uwagę na faktyczną wartość produktu i jakość

  • Raport: oferta dużych platform internetowych z największym zaufaniem klientów w Black Friday. Fot. Adobe Stock/Black White Mouse
    Raport: oferta dużych platform internetowych z największym zaufaniem klientów w Black Friday. Fot. Adobe Stock/Black White Mouse

    Jakim sklepom najbardziej ufamy w Black Friday?

  • Black Friday. Fot. PAP/Marian Zubrzycki
    Black Friday. Fot. PAP/Marian Zubrzycki

    Raport: blisko połowa klientów uważa, że promocje w Black Friday są atrakcyjne

  • Witryna sklepowa na Black Friday Fot. PAP/Marian Zubrzycki
    Witryna sklepowa na Black Friday Fot. PAP/Marian Zubrzycki

    Black Friday kusi coraz mniej? Badani przekonani o manipulacjach

Serwisy ogólnodostępne PAP