O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

IEM i ESL One w Katowicach: 174 tys. osób na miejscu, 232 mln widzów online

Tegoroczną edycję Intel Extreme Masters i ESL One w Katowicach odwiedziły 174 tys. osób, a łącznie 232 mln widzów oglądało transmisje z rozgrywek w internecie. Oprócz rekordowych wyników organizatorzy podkreślają rosnące zaangażowanie nowych sponsorów e-sportu.

Fot.  PAP/Andrzej Grygiel
Fot. PAP/Andrzej Grygiel

Połączone z targami IEM Expo e-sportowe mistrzostwa IEM i ESL One w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach trwały łącznie 10 dni na przełomie lutego i marca 2019 r. W ramach imprezy odbyły się m.in. drużynowe zawody "Counter-Strike: Global Offensive" i "Dota 2" (Valve) oraz indywidualne rozgrywki w "StarCraft 2" (Blizzard Entertainment), a także turnieje strzelanki survivalowej "Fortnite" (Epic Games). Łączna pula nagród pieniężnych przekraczała 2,5 mln dolarów (ponad 9,5 mln zł).

W czasie dwóch weekendów wydarzenia organizowane przez firmę ESL odwiedziły 174 tys. osób (w porównaniu do 169 tys. w 2018 r.) - m.in. prezes Rady Ministrów Mateusz Morawiecki, a także b. premier Jerzy Buzek. Wydarzenia transmitowano również na całym świecie w telewizjach i w sieci w 21 językach. Na cyfrowych platformach strumieniowania wideo rozgrywki wyświetlano przez łącznie 157 mln godz. Całkowita dzienna liczba widzów oglądających zawody sięgnęła 232 mln (w tym rekordowo 20 mln niepowtarzalnych użytkowników jednego dnia), przy czym największym zainteresowanie cieszył się turniej "CS:GO" ze średnią widownią 860 tys. na minutę (AMA).

Oprócz samych zawodów i widowni organizatorzy wskazują na rolę sponsorów i wystawców. "W tym roku widzieliśmy w Katowicach olbrzymie zaangażowanie firm, które dotychczas nie były związane z e-sportem, m.in. marek motoryzacyjnych i finansowych, a także spółek skarbu państwa. Widzą one potencjał w e-sporcie, który coraz częściej postrzegają nie jako fanaberię, tylko rozrywkę XXI wieku" - powiedział PAP dyrektor ds. PR i rzecznik ESL Polska Adrian Kostrzębski.

O atrakcyjności sportów elektronicznych dla sponsorów decyduje jego stale rosnąca widownia - o 15 proc. rok do roku według raportu "Global Esports Market 2019" firmy analitycznej Newzoo. W tym roku na całym świecie zawody e-sportowej ma oglądać 453,8 mln osób, w tym 201,2 mln regularnie przynajmniej raz w miesiącu.

Jednym z głównych sponsorów pierwszego weekendu tegorocznej imprezy e-sportowej w Katowicach był Mercedes-Benz

"E-sport pozwala na dotarcie do młodych ludzi, głównie w wieku od 16 do 24 lat. Odbiorcy sportów elektronicznych to osoby bardzo zaawansowane technologiczne, do których nie trafi byle jaki przekaz marketingowy. Odpowiednie wejście do świata e-sportu wymaga czasu, zaangażowania i chęci. Minęła epoka, kiedy wystarczało pokazać się ze swoim logo. Trzeba mieć pomysł, jak się wybić" - wskazał Kostrzębski.

Jednym z głównych sponsorów pierwszego weekendu tegorocznej imprezy e-sportowej w Katowicach był Mercedes-Benz. Producent ze Stuttgartu inwestuje w sporty elektroniczne od ponad roku. Pierwszym dużym wydarzeniem wspieranym przez Mercedesa był turniej "Dota 2" ESL One w Hamburgu w październiku 2017 r. Od tego czasu koncern angażuje się w kolejne wydarzenia w tej serii, a także został oficjalnym partnerem mobilnościowym ESL. Firmy zawarły umowę o współpracy do końca 2020 r., z możliwością przedłużenia.

"Uczestnicząc w wydarzeniach związanych z gamingiem i nowymi technologiami, podkreślamy technologiczną myśl Mercedesa" - powiedział PAP kierujący komunikacją produktową marki Mercedes-Benz w Polsce Tomasz Mucha.

Na tegorocznym ESL One "Dota 2" w Katowicach należąca do Daimlera marka zaprezentowała odświeżony model Mercedes-Benz CLA, który był również nagrodą dla najlepszego gracza zawodów (MVP).

"Jeśli chodzi o Mercedesy G czy S, mamy wypracowane tradycje dotyczące wprowadzania nowych pojazdów na rynek, natomiast w klasie samochodów kompaktowych jesteśmy obecni stosunkowo krótko, bo dopiero od 2012 r. Teraz, kiedy odnawiamy ją w całości, przypominamy o sobie tej części społeczeństwa, która jest jeszcze przed procesem nabywczym. W ten sposób wychowujemy sobie nowego klienta" - wyjaśnił Mucha.

Kolejny wspierany przez Mercedesa turniej e-sportowy odbędzie się w Bombaju w połowie kwietnia - ESL One Mumbai 2019. 

Rozmawiał Mateusz Kominiarczuk. (PAP)

mk/ malk/

Zobacz także

  • Gry wideo. Zdj. ilustracyjne. Fot. Gorodenkoff/Adobe Stock
    Gry wideo. Zdj. ilustracyjne. Fot. Gorodenkoff/Adobe Stock

    Czy gry wideo szkodzą? Najnowsze badania wskazują na coś zupełnie innego

  • Gra komputerowa. Fot. Framestock/Adobe Stock
    Gra komputerowa. Fot. Framestock/Adobe Stock

    Czas grania w gry komputerowe w czasie pandemii wzrósł tylko nieznacznie - oceniają polscy naukowcy

  • Business Wire/Xsolla
    Business Wire/Xsolla

    Premiera innowacyjnych rozwiązań Xsolla do handlu grami podczas GDC 2025

  • Business Wire/Xsolla
    Business Wire/Xsolla

    Sieć partnerska Xsolla zwiększa komfort użytkowania sieci przez wydawców i twórców w zakresie marketingu dzięki nowym funkcjom i wglądowi w dane

Serwisy ogólnodostępne PAP